Bij het Rainsong Wildlife Sanctuary kun je voor weinig geld (vanaf 3 dollar onderdak per nacht, + 20 dollar bijdrage per week) helpen met het opvangen en verzorgen van vogels, neusberen, peccaries etc.:
Ik ga zelf half jun tot half aug naar CR en ben ook uitgekomen bij Rainsong. (tortuga feliz was al vol voor die periode
De site en het mailcontact waren prima en van het weekend wilde ik dan ook mn reservering in orde gaan maken, totdat ik op het lonely planet forum toch wat negatieve reacties vond (Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet)
Nu wil ik niet afgaan op 3 (negatieve) reacties, maar ik ga er zelf nog eens over nadenken. Wellicht kun je dit ook meenemen in je keuze.
Ik heb zelf wel al 6 weken op La Tortuga Feliz, maar ga zelf ook nog rondtrekken door het land.
Rainsong zat toevallig aan het eind van die reis dus mij leek het ook wel leuk om daar dan te blijven…
Maar zoals ik die reacties lees klinkt dat niet echt super…
Hey, ik ga in juli naar rainsong voor een paar weken. Heb die reactie op lonelyplanet ook gelezen maar het klinkt meer als een ouwe zeur die te veel luxe had verwacht. Als je rond zoekt zie je onwijs veel positieve reacties. Je moet alleen geen luxe verwachten. Ik heb ondertussen al aardig wat contact met ze en ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam ook zijn de werktijden niet al te lang waardoor je super veel tijd hebt je eigen ding te doen en rond te trekken.
Is er iemand die er wel al is geweest? Ik heb namelijk inmiddels wel wat contact gehad met ze,
alleen vraag me af hoe ik er het beste kan komen vanaf San José. Het vervoer is namelijk heel duur enzo dus wil ff de beste manier vinden. Ook zou ik graag wat reacties willen want het lijkt me echt super!
Ik ben er zelf niet geweest maar heb gewerkt in Cabo Blanco National Reserve en dat is ong 2 km verder op.
Zelf heb ik de bus genomen vanuit San Jose, dit is een directe bus naar Montezuma, Kosten ong 6000/6500 colon meen ik. Het is een directe bus die naar puntanarenas gaat, dan met de ferry naar paquera. Van paquera naar Cobano. In Cobano stond een nieuwe bus klaar naar montezuma (allemaal incl in de prijs) Ik kwam ong half 1 aan dacht ik en om 2 u gaat een klein busje naar Cabuya. Een plaatsje vlakbij Rainsong (in dat busje hangen ook vaak affiches van Rainsong) In cabuya ga je er uit bij Super Chico of een halte verder. Dit is afhankelijk van hoe ver de bus rijdt want de wegen kunnen nog al slecht zijn in het regenseizoen. Vanuit Montezuma gezien zie je uiteindelijk aan de rechterkant een bordje dat naar Rainsong verwijst. Ik weet niet precies hoe lang dat lopen is maar ik denk 1 km. Je kunt het ook aan de buschauffeur vragen want die weten het vaak precies.