Tip: Termas Geometricas

Een indruk (zie fotos) van de Termas Geometricas Hotsprings, 16 kilometers vanaf het plaatsje Coñaripe, op de flank van de Villarrica Vulkaan. Deze termas bestaat uit 17 baden, langs een bergstroompje.

Vanaf Pucon bereikbaar via Villarrica en Lican Ray, totaal 96 kilometres, waarvan 16 kilometres gravel.

:vak02:
Groeten,
Grietzen

Deze zijn zeker aan te raden. Een jaar geleden geweest. Erg mooi en lekker! :nod:

de hemel op aarde

Dit klinkt als eigen vervoer nodig. Is het ook te doen met het OV?

Tot aan het plaatsje Coñeripe kun je met het openbaar vervoer (minibus) komen. Vanaf Villarrica gaan regelmatig minibussen (van Buses JAC) naar Coñaripe via Lican Ray. Ik weet dat er meneer in Coñaripe woont die je vanaf Coñaripe naar de Termas kan brengen, maar ik heb helaas geen naam en telefoonnummer. Ik weet zeker dat je meer informatie daarover kan krijgen in kantoortje van de lokale VVV van Coñaripe. Ik zal proberen uit te vissen wie het is en als ik erachter ben laat ik wel een bericht achter in deze thread.

Als je vanaf Pucón naar de Termas Geometricas wilt, kun je ook gebruik maken van de transfer van Enjoy Tours in het Gran Hotel Pucón (in de lobby aan de rechterkant). Zij gaan elke dag om 10:00 met een transfer bus naar de Termas en komen dan ongeveer tussen 17:00 en 18:00 weer terug in Pucón. Kosten: 24.000 pesos per persoon (transfer + entree termas).

:vak02:
Groeten,
Grietzen

De termas geometricas zijn ook goed te bereiken vanuit mijn vakantiehuisjes in Panguipulli (Vakantiehuis Chili huren? Vakantie in Chili | Micazu). Groeten Wietze de Jong.