TIP: Camper via nederlandse reisorganisatie??

Veel reizigers zullen er niet bij stilstaan of zoals wij de verwachting hebben dat er toch niet geannuleerd hoeft te worden (oftewel het dan onder de verzekering valt). Maar het komt natuurlijk toch nogal eens voor dat er annulerings-redenen zijn die niet onder de verzekering vallen.
Vandaar dat ik nu ikzelf in zo’n situatie ben beland hier graag even de aandacht op wil vestigen.
Voor de meeste reizigers logisch, maar ik wil iedereen die een reservering via een Nederlandse reisorganisatie overweegt aanraden de voorwaarden (en prijzen) goed te vergelijken met de rechtstreekse aanbieder.
Die anvr voorwaarden klinken heel veilig en zeker, maar het kan m.n. als je moet annuleren ook anders uitpakken. Dan kom je voor hoge kosten te staan die je niet had gehad als je rechtstreeks had geboekt.

Ik heb (bij hoge uitzondering) via een Nederlandse reisorganisatie Camper.nl onderdeel van Travelhome.nl voor 2 weken een camper geboekt bij Cruise America.
Ik heb deze camper moeten annuleren en dat annuleren kost mij (9 weken voor vertrek) ruim 535 euro, terwijl ik als ik gewoon rechtstreeks geboekt had, zou ik geen annuleringskosten hebben gehad.

Het gaat alleen om 2 weken camperhuur, geen combinaties, geen andere lastige dingen, enkel wat administratieve handelingen, dan vind ik 535 euro veel geld. Ik moet er niet aan denken dat ik alle onderdelen van de reis bij hen geboekt zou hebben, want ze rekenen een percentage van de boeking en zijn daar heel star in.
Ik heb verder alles voor deze reis, zowel in Amerika als in IJsland kosteloos kunnen annuleren behalve deze bij een Nederlandse tussenpersoon geboekte camper.
Ik noem nu Travelhome, maar het zal via de Nederlandse reismarkt waarschijnlijk altijd zo werken. De low cost tickets hadden we van Icelandair. Die krijg je natuurlijk ook niet helemaal terug, maar ik moet zeggen dat Icelandair zich heel coulant opstelt en uit zichzelf de taxes terugbetaald.
Goede reis!