Hallo,
ik wil graag tijdens mijn reis door maleisie naar tioman. Nou leek mij dit handigste in mijn route vanaf melakka. Ik zag in de LP dat het 4,5 uur met de bus is naar Mersing.
Weet iemand hoelaat die boten naar Tioman vertrekken?
Is het makkelijk om ter plekke op Tioman een slaapplaats te vinden?
Op bovenstaande is helaas niet gereageerd. Ik probeer het nog een keertje: is het gemakkelijk om na aankomst op Tioman een redelijke accomodatie te regelen? Ik begreep dat je de meeste stranden alleen per boot kunt bereiken?
Hoi,
ik ben er geweest. Vanaf Mersing met de boot naat Tioman eiland. De boot stopt bij de verschillende plaatsen van het eiland. Ik ging zelf naar het gedeelte air batang. Daar waren veel hutjes te vinden waar je kon slapen. de meeste hutjes in dit gedeelte stelde niet veel voor. Ik weet niet wat voor een accomodatie je zoekt?
We zoeken een schone accommodatie, met airco en het liefst vlakbij het strand. Hoeft niet super luxe te zijn.
Linda, Tioman is zeker de moeite waard. Je kunt heel veel fun dingen doen: snorkeling, scuba diving, hiking, jungle trekking en… lekker niksing.
De boten naar Tioman echter, zijn een beetje een verhaal apart. Echt op schema gaan ze niet, ook vanwege de waterstand issues die ze in Mersing hebben. Zo nu en dan moet de boot wachten op de bussen uit KL en/of Singapore.
Vaak vertrekt de boot later dan de aangegeven tijd. Soms, wat echt lastig is, vertrekt de boot zelfs vroeger dan de aangegeven tijd. En meestal, zeker de maanden augustus/september heerst rond de ticket counters een drukte van jewelste.
Maar ja, dat hoort erbij moet je maar denken. Gewoon niet al te veel haast hebben is het devies. Go with the flow