Wie heeft ervaring / tips met de bus van Singapore naar Tioman , en waar kun je dit het beste boeken in singapore + eventueel overnachtingen op Tioman.
Groet Bert
Wie heeft ervaring / tips met de bus van Singapore naar Tioman , en waar kun je dit het beste boeken in singapore + eventueel overnachtingen op Tioman.
Groet Bert
Hallo,
Deze website geeft heel veel info ook hoe je er kunt komen Pulau Tioman
Er staat niet bij hoe je er met de bus kunt komen je hebt kans dat je misschien van Singapore de grens over moet gaan bij Johor Bahru en dan vanaf daar de bus nemen naar Mersing. Ik ben wel eens de grens over gegaan vanaf Singapore naar Johor Bahru en dit was 30 minuten vanaf het centrum om daar te komen. Je kunt de grens gewoon over lopen en dan een taxi of bus nemen naar het busstation en daar dan kijken of je de bus kunt nemen naar Mersing.
Ik vond nog een url daarover http://www.journeymalaysia.com/ptamersing.htm
Toch wat gevonden dat er ook bussen vanaf Singapore gaan.
http://wikitravel.org/en/Mersing
je kunt ook met berjaya air vliegen. Is zo’n 30-45 minuten.
Prijs valt ook wel mee.
Wij zijn alleen van Tioman naar Singapore gegaan. Prima te doen. In de lonely planet staat volgens mij precies hoe je dat moet doen, even geen tijd om het op te zoeken. Aansluitingen zijn prima, hebben er uur of 4 over gedaan.
Tioman is zo’n beetje de meest populaire bestemming voor local Singaporeans die een weekendje weg willen (naast de Indonesische eilanden). Er gaat dus veel vervoer richting Mersing; waar de jetty (boot) naar de eilanden vertrekken. Rondom Tioman liggen nog veel meer mooie (en vaak wat minder drukke) eilanden. Vanaf JB busstation vertrekken dagelijks diverse bussen. Vertrek zo vroeg mogelijk omdat je dan ook op tijd op het eiland bent; is fijn qua inchecken maar ook omdat het in de tropen in de namiddag vaak flink kan regenen (niet het beste moment om op de boot te zitten). Tussen oktober en maart is het eiland zo goed als ‘dicht’ vanwege een doorgaans pittige moesson.
Omdat je binnen Maleisie snel en goedkoop kunt vliegen; kun je ook overwegen om vanaf Johor Bharu een vlucht naar Kota Bharu te nemen (als dit mogelijk is) om zodoende naar Perhentian te reizen (ook een erg tof eiland met vooral diverse fantastische snorkelmogelijkheden - ben er net van terug!).