Over 2 weken vertrekken we richting Maleisie en landen op Singapore. Nou hadden we gelezen dat het mogelijk is om vanaf Singapore met een catamaran (ferry) naar Tioman te varen. We hebben volop gezocht naar info maar kunnen nergens concrete informatie hierover vinden? Is er hier misschien iemand die hier wat meer over kan vertellen? (waar kunnen we bijv. info vinden, vanaf waar vertrek je etc?)
We zouden hier ENORM mee geholpen zijn⦠Ik wacht in spanning af!!
Hoop dat ik nog op tijd ben voor jeā¦
Maar dit was idd zo, echter is dit al sinds 2004 niet meer mogenlijk. Je zal nu via Mersing of Gemok moeten gaan!
Veel succes met je planning
Ctjelief, en alle andere die dit draadje via Google tegenkomen, ik vrees dat pwm gelijk heeft. Tegenwoordig gaat er maar 1 type ferry nog maar naar Tioman. De slow ferry, bumboats, fast-ferry en catamaran zijn allemaal uit de roulatie gehaald.
Hierdoor is de kans wat groter dat de overgebleven ferries redelijk gauw vol raken. Beter kom je dus niet te laat aan in Mersing.
Overigens kun je met Tioman Ferry Tickets nu ook online je ferry kaartje reserveren - voor alle zekerheid.
Ja, Berjaya vliegt nog wel naar Tioman, ook vanaf KL, meen ik. Reuzehandig inderdaad als je snel in Tioman wil zijn. Maar het is geen dagelijkse vlucht. En het is ook best kostbaar, zeker in het hoogseizoen want dan gaan de prijzen omhoog.
Oh, en ook het landen en opstijgen zijn een geval apart, want je maakt echt een heel scherpe bocht. Ik zag zelfs dat het vliegveld in de top 10 staat van lastigste landings en take-offs.
Ik denk dat ik de boot maar pak
Anyway, Berjayadus. En hier haal je die ferry tickets, want die URL hierboven gaat nergens over.
Nog even een update over Berjaya Air. Want deze vlucht is vanaf februari dit jaar tot nader bericht stopgezet. Kortom, wil je naar Tioman, dan moet je nu met de ferry. Gelukkig is deze inmiddels geupgrade en kun je ook je ferry tickets nu online bestellen.
P.S. De Berjaya Air vlucht vanuit Singapore is opgeheven. Niet voorgoed kennelijk, want e.e.a. staat momenteel als āSuspendedā, maar het vliegtuig gaat al sinds begin dit jaar niet meer en men geeft ook nergens aan wanneer ze weer van start gaan. Vanuit KL vliegt Berjaya nog wel naar Tioman overigens.