Hoi,
Ik ga over 2 weken een paar dagen naar Tioman. Heeft iemand nog goeie tips voor accomodatie?
Lekker aan het strand en niet te duur!!
Alvast bedankt!
Hoi,
Ik ga over 2 weken een paar dagen naar Tioman. Heeft iemand nog goeie tips voor accomodatie?
Lekker aan het strand en niet te duur!!
Alvast bedankt!
Hi,
Kijk eerst even in de lp aan welk strand je wilt zitten, dat moet je nl voor het instappen op de boot vertellen. Daarna kun je kijken lopend langs het strand in welk goedkoop of iets duurder hutje je wilt zitten. Succes
Bij Salang beach zitten doorgaans de meeste backpackers. Er is dan ook wat meer goedkopere accomodatie te vinden.
In de lonely planet kun je meer info vinden.
Je zit wel erg vroeg in het seizoen daar, ik weet niet of de boten dan al frequent varen maar ik denk niet dat het druk zal zijn, zo tegen mei/juni wordt het drukker en komen er ook meer duikers en weekend mensen uit Singapore en KL daar naar toe. Het moet dan niet erg moeilijk zijn om geschikte accomodatie te vinden.
Frank
Wij zaten in het plaatsje juara. Een heel leuk klein plaatsje met een mooi schoon rustig! strand. Wij zaten in river view, zit helemaal op het uiteinde van het strand. Leuke hutjes met uitzicht op zee of de rivier. Als het lukt het hutje op het strand met zeezicht bemachtigen! Schitterend!!! De rivier kan je met kano op om dieren te spotten. Echt een geweldige ervaring! Groetjes yvonne
Net teruggekomen uit Tioman. Zaten in ABC-beach (tov plaatsje juara andere kant eiland). Ook redelijk makkelijk met vliegtuig te bereiken (Barjaja air; landt in Tekek; kosten 230 ringit; vliegduur 1,5 uur). Er zijn verschillende ‘resorts’ (wij zaten in Mawar Beach Chalet). Goedkoop (30 ringgit per nacht), uitzicht op en 8meter van zee, schoon, fan, dicht bij aanlegsteiger ferry. Veel goede/goedkope eetgelegenheden in de buurt, cocktailbar. Vanuit chalet kun je al leuk snorkelen (al aardig wat te zien; meer nog te zien bij eind van de baai (noordwaarts). Evt bij Nazri’s place (3 min lopen ) een (snorkel-) boottour om eiland regelen, met bezoek aan Coral island; schitterend koraal, haaien, schildpadden.
ABC meer te beleven/doen dan bij Juara.
Als je met boot gaat; zorg dan dat je in KL een bus neemt die (in Mersing) aansluiting op de boot geeft. Anders kost het je een overnachting in Mersing; is zonde. Boottijden zijn afhankelijk van eb/vloed stand en dus wisselend. Met bus en boot vanuit KL ben je respectievelijk 5-6 uur en 2,5 uur kwijt. Kosten (in ringgits) in totaal 2x30 (bus) en 2x35 (boot).
succes en plezier.
Persoonlijk vonden wij het strand bij tekek (ABC) er niet zo leuk uitzien. Minder aantrekkelijk dan Juara. Je moet dan wel iets verder reizen maar krijgt er wel veel terug. Tekek kwam op ons wat stedelijker over, strand is drukker en minder idyllisch. Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel.