Is het te doen om de tijgertempel te bezoeken in 1 dag vanaf bangkok?
Hoeveel uur ben je dan onderweg?
groetjes Joh
Is het te doen om de tijgertempel te bezoeken in 1 dag vanaf bangkok?
Hoeveel uur ben je dan onderweg?
groetjes Joh
Het is te doen…maar ik raad het niet aan…
Waarom niet een paar dagen in Kanchanaburi blijven ? Het is een prachtige omgeving en je kan dan bijv. ook nog een bezoek brengen aan de Bridge over the River Kwai, het JEATH oorlogsmuseum en de geallieerdenbegraafplaats.
Ik heb de twee daagse toer gedaan naar kanachaburi, hetzelfde wat dave dus ook verteld. Was harstikke leuk en we bleven in een drijvend hotel aan de river kwai slapen en nog een extraatje smorgens zwemmen met de olifanten in de river kwai super gaaf! Vanaf Bangkok is het zo’n 4 a 5 uur rijden. Trouwens verwacht niet teveel van de Tiger temple… je staat daar met zo’n 300 andere toeristen in een rij te wachten om de tijgers te mogen “aaien” die aan kettingen liggen in de warme zon en ze maken een paar fotos van je. Ze worden op zich wel goed verzorgt maar ik had er veel meer van verwacht… en je moet trouwens geld betalen los van de entree om met ze op de foto te mogen!
groetjes
Hoi,
Toevallig kwam ik onderstaand bericht tegen:
Wat Pha Luang Ta Bua - well known as Tiger Temple is located about 40 km from town at highway 323. The Tiger Temple started as a rescue centre for wild tigers.
Warning: In the past, reports from Tiger Temple volunteer workers increased that the tigers where maltreated and abused by the abbort of the temple and his staff. A shortly released report from the British conservation group Care for the Wild International (CWI) reveals disturbing evidence of animal abuse and illegal tiger trafficking at the temple.
Read the full report of Care for the Wild International (CWI) here.
For that reasons we clearly DON’T RECOMMEND A VISIT at the Tiger Temple and ask visitors to Kanchanaburi province to boycott the temple.
Dus voor de tijgers bestwil; ga hier niet langs! ![]()
Hallo allemaal.
Even over de “Tijger temple “.
Na het zien van de documentaire op National Geo over de tijger tempel was ik zeer onder de indruk, en wou het ook met eigen ogen zien.
Zo gezegd zo gedaan.
Na een aangename reis van uit Bangkok kwamen we aan in Kanchanaburi en we zijn gelijk naar die tijger tempel gegaan.
Na het betalen van entree wat ongeveer 200 BHT was, moest je een verklaring onder tekenen dat niemand verantwoordelijk is voor evt een ongeval en konden we naar binnen.
Na een lange wandeltocht kwamen we aan bij een soort kloof tussen rotsen, eenmaal daar zagen we rijen toeristen staan die een glimp wilde opvangen van de tijgers.
Het was er snik heet :zon02: en zeer weinig schaduw, er staan wel grote ventilatoren die een beetje verkoeling verzorgde.
Na wat rond gekeken te hebben besloten we het van dicht bij te zien, na het betalen van 1000 BHT werden we aan de hand mee naar binnen genomen.
Die 1000 BHT was voor alles: foto’s maken met eigen toestel, en een handje vol souvenirs.
De tijgers zijn suf en zien er slecht uit, er was geen fuck aan, haastig werd je van de ene naar de andere gebracht en er uit gebonjourd.
Die ene monnik met die dikke bril was er ook.
Er word een heel ander beeld geschetst op National Geo dan in het echt.
Mijn mening: ga er niet heen, te triest voor woorden, het zijn net maffia praktijken en die ene met die dikke bril dat is de leider haha.
Je kan beter de spoorbrug bekijken en een bezoek brengen aan de begraafplaats, dat is meer indrukwekkend dan die tijger tempel.
Groet.
:chin:
Hallo!
Ik was in 2007 ook bij de tijgertempel.
Ik had zelf niet het idee dat de tijgers mishandeld werden, de monnikken en vrijwilligers konden naar mijn idee goed met de tijgers omgaan. Maar wat ‘kolobos’ beschrijft kan ik alleen maar bevestigen.
Ik kan mijn enthousiasme de baas betreft deze attractie. Ik zou iets anders bezoeken!
groetjes Lydia
Begin maart aanwezig bij de tijgertempel met onze Thaise gids. Mijn vrouw had een blouse aan met iets roods erin en dat moest afgedekt worden. Ok, veiligheid, dachten we. Echter, toen wij bij de tijgers waren, lagen ze te slapen. Geen beweging in te krijgen. Dat hoeft ook niet natuurlijk maar ikzelf had het idee dat ze door één of ander middel koest werden gehouden. Het viel ons tegen. Ik ben het met kolobos eens: bezoek ook het Jeath-museum en het Hellfire Pass Memorial Museum. Zeer indrukwekkend.