hopelijk kan iemand mij helpen, ik wil vanaf Kanchanaburi naar de tiger temple hoe kom ik daar,
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon11.gif
en hoe lang duurd te reis erheen, en wat is de mooiste tijd om erheen te gaan in de ochtend of middag, alvast bedankt voor de reactie’s
De shows zijn 's middags. Vanuit Kanchanaburi zijn er tours, en je kunt ook zelf er heen gaan met een brommer.
Hoelang is het rijden naar de tiger tempel vanaf Bangkok? s Ochtends willen we naar river Kwai.
Ca 3,5 a 4 uur rijden met minibusje vanuit Bangkok.
Gr.
Dave
met de bus 2 uur voor 80 bht naar kanchanaburi. en idd zelf op een brommer naar de tijgertempel of met een tour . 30/45 min rijden vanaf kanchanburi. het nadeel van een tourtje is dat je maar heel kort de tijd hebt om er te zijn en dat je met een heleboel mensen tegelijk aankomt.
de tijgers lopen om 16 uur weer naar de kooien en om 13 uur naar de canyon lopen. ( ik heb het nog even opgezocht voor je ) http://www.tigertemple.org/Eng/Address2.htm
Oke bedankt voor de tip. Is het veilig om met een brommertje te gaan? Ik heb namelijk gehoord dat je beter niet zelf met een auto kan gaan rijden omdat er een beetje chaotisch wordt gereden. Is het met een brommer ook 30/45 minuten?
ja met een brommertje is het 30-45 minuten rijden.
ik vind het goed te doen op een brommertje, maar ja wij huren in iedere plaats een brommertje om rond te gaan kijken. maar volgens mij moet het voor iedereen te doen zijn. kanchanaburi en vooral de weg naar de tijgertempel zijn niet zo druk.
Oke dan gaan we dat ook doen! De brommer kan gewoon gehuurd worden met je NL rijbewijs? Nog tips waar je die kunt huren? Ik heb nog een paar vraagjes waar je misschien wel antwoord op weet. Welke bus moet je hebben naar Kanachaburi? Kun je vanaf de tijgertempel ook naar de Erawan watervallen of is dat te ver weg?
Groetjes en bedankt!
ja idd met je rijbewijs,maar je moet officieel een internationaal rijbewijs hebben maar ze vragen nooit naar je rijbewijs bij de verhuur maatschappij en ik heb nooit meegemaakt dat we aangehouden werden en als dat al bij een controle in de gebieden rond birma gebeurde vroegen ze om ons paspoort.
je kan die huren in het strratje aan de rivier dat is de th mae nam khwae.
de bus vertrekt vanaf het zuidelijk busstation ,hier gaat onderanderen bus 511 vanuit bkk naartoe. en hier moet je dan naar boven lopen daar is de verkoop van kaartjes, dan is het in de eerste rij hokjes op de hoek. maar dat wijzen ze je wel als je er bent. de eerste rij is 2 de klas en de rijen erachter 1ste en vip.
wij zijn niet naar de waterval geweest, maar er gaat ieder uur geloof ik een bus naartoe en die doet er ongeveer 1 1/2 uur over, dus ik denk ongeveer 1 1/2 tot 2 uur met de brommer.
Oke, we hebben geen internationaal rijbewijs, maar we gokken het er dan maar op
Is het vanaf de tijgertempel anderhalf tot twee uur met de brommer?
nee dat is vanaf kanchanaburi en als ik het goed heb moet je eerst bijna helemaal terug naar kanchanaburi , ik dacht dat het een andere weg was vanaf daar.
maar als je om 16 uur uit de tijgertempel komt kun je dat dus niet meer halen op dezelfde dag.
en 's morgens naar de tijgers gaan heeft niet zoveel zin want dan is er niet veel te zien, ja alleen de tijgers in kooi en de andere dieren die er lopen. maar dan kan je niet met de tijgers op de foto.
wij waren in maart daar en ze hadden 3 welpen, die werden trouwens om 12 uur gevoed, hebben wij helaas gemist omdat we om 12.45 aankwamen.
ik zou hier dus minimaal 2 dgn voor uit trekken, 's morgens brug,kerkhof en spoorwegmuseum naast het kerkhof. en daarna naar de tijgers.
de volgende dag lekker op je brommertje naar de waterval dan heb je lekker de tijd aan jezelf en kan je zolang blijven als jij wilt of onderweg nog ergens stoppen.
kosten voor het huren van schakelbrommer was 150 bht en automaat 200 baht per dag.
wij verbleven in de rainbowlodge zijn hele leuke huisjes aan de rivier, beneden heb je tv en een bank en boven slaap je (dit zijn de fan-rooms).
Oke bedankt voor de tips! We zullen eens kijken naar die huisjes!
hier zag ik wat foto’s staan van de rainbowlodge
Dat ziet er wel mooi uit zeg! Ook mooie zonsondergangen. Denk dat we daar maar gaan slapen!