Tiger temple

heeft er iemand vanuit bangkok de tiger temple in kanchanaburi bezocht , met een reisbureau vanuit bangkok of op eigen houtje met bus of taxi ?

Entree ticket kost 600bath!
Dacht dat ik een prijs gezien had overlaatst van 1650bath(reisbureau in Kao San Road.)
Mijn mening,blijft daar weg,deze tijgers worden" gedrogeerd "speciaal voor de bezoekers.
Zodat de mensen de tijgers kunnen strelen of eventueel samen met de tijger een foto tenemen!
Ik distancieer me hier enorm tegen,en doe niet mee aan deze dierenmishandeling!!!

1 like

Juist door deze meningen werd mijn interesse gewekt.
Ik ben er dus wel wezen kijken, hoe een gedrogeerde tijger eruit zou zien…

Nou had ik in mijn geval geluk dat onze chauffeur (uit Kanchanaburi) daar iemand kon en we zo buiten sluitingstijd om alles redelijk prive konden bekijken, maar ik moet zeggen dat de toen rondrennende tijgers niet echt een gedrogeerde indruk op mij achter hebben gelaten…

1 like

beste zaan , heb je die uitstap in bangkok geboekt of via internet . ik geloof dat ze gevarieerde prijzen vragen . we zijn maar 2 volledige dagen in Bangkok .

In Kanchanaburi zelf wat taxichauffeurs hier over aangesproken.
Zo doe ik dat eigenlijk met alle tours. Voorheen deed ik dingen georganiseerd maar mijn ervaring is dat je met privéchauffeur veel meer voor elkaar krijgt.

1 like

Beelden zeggen genoeg…

http://www.tiger-temple.info/

2 likes

Ditzelfde gevoel had ik ook in de dierentuin op Phuket waar je met verschillende dieren op de foto kon (o.a oerang oetang en tijger).
Dat is een dierentuin waar wij nooit meer komen dan kun je beter naar de Dusit zoo in bangkok dat vonden wij een hele leuke dierentuin.

1 vd negatieve kanten van thailand.omgaan met dieren.
Ben zelf ook bij tiger temple geweest en met een snelle looppas na 5min weggegaan.
afschuwelijk dat die beesten geslagen en gedrogeerd worden.
en zo 1000bht p foto te verdienen,schande!
dus,ga er niet heen.
En bezoek bijv ook geen elephant show of maak een ritje op en olifant.

jeroen

1 like

Hou er rekening mee dat op heel veel plaatsen de olifanten die gebruikt worden voor ritjes afkomstig zijn uit de houtwinning, waar geen werk meer voor ze was. Ze zijn dus als het ware gered. Zonder ritjes kosten ze alleen maar geld en dat doet geen goed aan hun overlevingskansen.

2 likes

Wij zijn ook niet naar de tijgertempel geweest in Kanchanaburi, dit omdat wij ook de verschrikkelijke beelden hadden gezien. Via deze website toen wel de tip gelezen om naar Tiger Kingdom te gaan in de buurt van Chiang Mai. Hier zijn tijgers opgevangen die bijvoorbeeld eerst bij mensen thuis woonden.
We hebben ons natuurlijk afgevraagd of deze dieren ook niet valium oid krijgen. Toen we echter na het bezoeken van de tijgers nog even zaten te eten hebben we gezien wat ze doen als de tijgers te druk worden. De mensen die op dat moment bij de tijgers waren moesten uit de kooi (groot trouwens met water en speelelementen), ondanks dat hun tijd nog niet op was. Eerst werd er ruim driekwartier met de tijgers gespeeld en toen de tijgers weer heerlijk lagen te slapen konden er weer bezoekers bij de tijgers.
Ik geloof dat wij toendertijd 800 bath hebben betaald om bij de volwassen tijgers te mogen, je kunt echter ook bij de kleintjes ed. In Chiang Mai wordt het veel aangeboden door tuktuk bestuurders, maar wij zijn op de scooter geweest.

veel plezier met je reis!