Tiger Kingdom

Nou had ik de Tiger Temple in Kanchanaburi al afgeschreven na alle verhalen…
Gelden deze verhalen ook voor Tiger Kingdom in Changmai?

Ik ben geen expert, maar een ‘pretpark’ waar je met wilde dieren op de foto kan (zonder tralies tussen), lijkt mij alleszins sowieso al niet erg verantwoordelijk. Een wild dier is en blijft een wild dier. Dan hou ik de vraag over drogering van de dieren in kwestie nog geheel buiten beschouwing.

Grts,

Jelle

Er is aardig wat over te vinden via de zoek functie. Zoveel mensen en zoveel meningen…

Nou via de zoekfunctie hier en op google kom ik er niet uit. Dit omdat de negatieve verhalen gaan over Tiger Temple maar dat er veel positieve verhalen zijn over Tiger Kingdom en las een verhaal van een britse verslaggever en die wist zeker dat ze in Tiger Kingdom niet grdrogeerd werden.
Zoals ik lees zijn die 2 een wereld van verschil!

Via Wereldwijzer app

Voor mij persoonlijk blijft -ook als er niet gedrogeerd zou worden- het hele concept dubieus. Wilde dieren zijn geen knuffelbeertjes. Ook vraag ik me af waar de welpen gevonden worden. Ivm vele olifanten die in de Thaise toeristen-industrie terechtkomen, die zijn in vele gevallen illegaal gevangen over de grens in Myanmar. Misschien eens de moeite om dit ivm de tijgers ook te onderzoeken.

1 like

Tiger Kingdom, Tiger Temple, lekker links laten liggen, er zijn genoeg andere dingen te doen in Thailand. Ik vraag me af hoe die journalist met zekerheid durft te zeggen dat de beesten niet gedrogeerd worden. Ik denk in ieder geval dat ze wel gedrogeerd worden.

Ik ben er buiten openingstijden geweest met een privegids/werknemer en ben het denk ik toch met die verslaggever eens…

Ik dacht na alle verhalen te lezen dat er wel degelijk iets positiefs gebeurd daar. Het is misschien niet allemaal zwart-wit…bij Tiger Temple zijn er wel echt bewijzen voor geweest maar Tiger Kingdom lees ik toch veel positieve verhalen…

Via Wereldwijzer app

Wat is er positief aan dieren vangen om met touristen op de foto te gaan?

Zit er een fokprogramma achter? Zo ja, hoe zorg je er dan voor dat de tamme tijgers in het wild overleven???

Of bedoel je met positief dat het positief is voor de bezoekers? Want ik twijfel er niet aan dat het leuk voor hen is…

Hier een nieuwsbericht over een incident bij de Tiger Temple in Kanchanaburi, in 2013. Maar dit had net zo goed bij het Tiger Kingdom in Chiang Mai kunnen gebeuren…

Dit is nou juist het punt…dat soort dingen vind je alleen over Tiger Temple en niet over de Tiger Kingdom.
Ik denk dat ik mijn keuze ga laten afhangen van mensen die er daadwerkelijk zijn geweest

Via Wereldwijzer app

Ik was vorige week nog in Tiger Kingdom.
Op voorhand had ik ook de afweging gemaakt tussen de 2. Ik had gelezen dat ze in Tiger Temple los rondliepen en het minste dat ze iets doen werd geslagen met een stok. In Tiger Kingdom zitten ze in grote kooien en kan je zelf kiezen of je al dan niet ermee op de foto wil.
Ze hadden ons gezegd dat de tijgers tam waren van de warmte en ze krijgen heel veel eten. Volledig geloof ik dit nu niet echt maar ik zag dat ze er goed zaten. Ze werden niet geslagen en kunnen eten en slapen, hoe beter kan je leven zijn he :stuck_out_tongue:
Nee, echt, het leek me er echt OK. Ik ben wel enkel met de kleinsten en de grootste op de foto durven gaan. Ik zag sommige mensen er echt kei hard mee knuffelen maar zoals hierboven staat: tijgers zijn nog steeds tijgers en 1 beweging van zijn poot kan je volledig openreten. Dus ik was er niet zo fan van. 1 van de kleinsten was ineens met een rits van mijn short aan het spelen (al spelend bijten). Het was onschuldig maar ik was toch even verschoten.

Ik raad je zeker aan een bezoekje te brengen. Onze reis was gericht vooral op natuur en dieren en kijken er dan ook naar dat ze zeker niet mishandeld worden.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring,ik ga het zeker overwegen!

Via Wereldwijzer app