Wij gaan in juli en augustus met twee personen rondtrekken in Kenya en vroegen ons af of het in die periode aanbevolen is om alles al op voorhand te boeken of enkel de eerste nacht (omwille van het hoogseizoen). We geven uiteraard de voorkeur om op de dag zelf ons verblijf te boeken, maar we hebben gehoord dat dit riskant kan zijn. Wie heeft hier ervaring mee?
Waar ik ben geweest is het in juli en augustus lang niet zo druk als met kerst. Makkelijk om iets te boeken op de dag of een dag van te voren. Als je echt een speciale locatie in je hoofd hebt, moet je wel van te voren boeken. Als je op het laatst boekt moet je wel een beetje flexibel zijn.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het met die hele luxe accomodaties zit. Daar verblijf ik nooit :vak02:
Het hangt er een beetje vanaf wat je eisen zijn voor de overnachtingen en waar precies.
Wil je in Augustus naar de mara, dan ben je nu misschien al laat, aan de kust zijn altijd wel appartementen en cottages te vinden, maar wil je bvb direct aan zee, zou wel eens een zoektocht kunnen worden.
In Nairobi of Mombasa stad is altijd wel plaats, dus de eerste nacht zou niet de grootste zorg hoeven zijn.
De eerste nacht boeken is wijs zeker als je op Nairobi vliegt daar kom je bij avond aan en de boekingscentrale’s op het vliegveld zijn voornamelijk voor de grotere hotels in de stad.
Waneer je buiten bij de taxi’s wat wil regelen dan loop je een risico om aan de andere kant van Nairobi terecht te komen want dat is een lange rit.
Er zijn in South C diverse guesthouses en dat is ongeveer 10 tot 15 min van het centrum. en van het vliegveld.
Hier eenj telefoon nummer wat je kan bellen bij aankomst van een guesthouse in south C waar de meeste van mijn vrienden de eerste nachten door brengen als ze naar Kenya komen +254 722 590 290 met een beetje geluk is daar plaats en niet te duur vanaf 2500 ksh voor bed and breakfast.
Merci voor de tip. Ondertussen hebben we de eerste overnachting vastgelegd, maar aangezien we van Nairobi naar Mombasa en terug rondtrekken, kan het zeker zijn dat ik dit nummer zal gebruiken. Merci dus!