Zanzibar in september, wel of geen accommodatie boeken

Hallo allemaal,

Wij gaan 18 september rondreizen door Kenia en Tanzania en aansluitend hebben we (de eerste week van oktober) nog een paar extra dagen op Zanzibar gepland.

Moeten we van tevoren nu wel of geen accommodatie boeken?
Ik wil de accommodatie graag eerst ‘zien’ en dan kunnen beslissen of het leuk is of niet. Maar zou er dan nog wel plek zijn?

Iemand ervaring over hoe druk/vol het is in de eerste week van oktober?

Tegenwoordig heb je google waarop je afbeeldingen/foto’s en ervaringen (tripadvisor) van andere mensen kunt zoeken. Maar ik zou niet naar Zanzibar gaan als ik jou was dan.

Het is lastig te beslissen inderdaad. Ik zou in tegenstelling tot het andere bericht wat achtergelaten is zeker wel naar Zanzibar gaan, het is heeriljk en prachtig daar! Wij gingen buiten het hoogseizoen in Maart, en toen zaten redelijk veel accomodaties volgeboekt. Maar ik weet niet of dat altijd normaal is. Ik zou je wel de tip kunnen geven contact op te nemen met Brenda, een nederlandse vrouw die op Zanzibar woont en daar ook een bedrijfje voor safari’s heeft. Ze weet goed wat leuke hotelletjes zijn, en kan ze ook reserveren. Afgelopen maart heeft ze mij ook gevonden een goed verblijf op zanzibar te vinden.
website is www.brendafrica.com

Hallo,

Een hotel op Zanzibar zou ik altijd vastleggen; het geeft je rust en je wilt niet eerst nog uren op zoek naar een hotel.

Ik woon in Dar es Salaam en werk bij een touroperator die reizen organiseert in Tanzania en Zanzibar. Ik kan je helpen bij het zoeken van accommodatie en velen hebben een mooie site met foto’s om je een beeld te geven van de accommodatie. Wil je in Stonetown zitten of aan het strand? of een combi? en om hoeveel nachten gaat het?

Als je interesse hebt, stuur dan een email.

Floris (info@2tanzania.com)
www.2tanzania.com