Wij willen graag weten wat de mogelijkheden zijn in Zuid Afrika voor tijdelijke of langdurige emigratie. Het betreft mensen die een vast inkomen hebben en dus in Zuid Afrika geen werk zoeken. Is dat mogelijk en zo ja aan welke wettelijke verplichtingen moet dan worden voldaan?
Het zou prima uitkomen als een Nederlands stel de emigranten op professionele wijze opvangt, hen helpt bij de orientatie op de te kiezen vestigingsplaats, het kopen of huren van een huis enz.
ik ben zelf ook de mogelijkheden aan het nagaan voor emigratie naar Zuid-Afrika. Kijk ten eerste eens op de website van de Zuid-Afrikaanse ambassade in Den Haag:
Daar staat ook een telefoonnummer van dhr. Prins die telefonisch bereikbaar is voor vragen over emigratie. Verder heb ik een Zuid-Afrikaanse dienstencentrum gevonden op internet welke regelzaken t.a.v. verblijfsvergunningen geheel verzorgd voor individuen (tegen betaling):
Zowel bij de ambassade als “Maddie’s immigration services” kun je vrijblijvend navragen welke verblijfsvergunning het beste van toepassing is. Veel meer weet ik tot nog toe ook niet. Succes.
Jan,
Ik vertrek binnenkort met mijn gezin naar de Westkaap en gaan een dergelijke ondernemiing starten. Graag overleg of onze plannen op jouw vraag aansluiten.