ik heb een tijdje uit nodig.
nederland is momenteel niet de beste plek waar ik wil zijn.
vooral omdat ik als zwart schaap van de familie wordt beschouwt
hierdoor wil ik weg voor een tijdje ik heb een vriend in engeland wonen en die vind geen probleem om mij tijdelijk onderdak te geven maar goed hoe verder…
mijn vragen zijn min of meer hoe moet ik een werk visa aanvragen?
kan ik geld laten storten op 1 van mijn banken in nederland?
is er daarna ook een mogelijkheid als engeland mij tog meer bevalt om daar ook makkelijk te immigreren ?
ik zelf ben zeer goed in engels geboren in amerika dus de taal beheers ik goed…
is er meer info van mensen met ervaring van wonen en werken in engeland.
graag hoor ik alles wat ik kan want ik ga niet zomaar ff naar een ander land zonder de benodigde kennis.
Als je een nederlands paspoort hebt heb je geen visa nodig, alleen een sofi nummer en dat is het.
Sofi nummer vraag je aan bij het JobCentre, je gaat voor een interview en het enige wat je nodig hebt is:
Een bewijs van adres, dit kan een ondergetekende brief zijn van je maat die daar al woont, en een rekening van hem om aan te tonen dat hij daar woont.
Bewijs dat je werk aan het zoeken bent, een kopie van mijn sollicitatie brieven was bij mij voldoende.
Je kan je in je Nederlandse bankrekening laten betalen, maar ik denk dat het makkelijker is om een engelse bankrekening te openen, ook omdat je dan niet de hele tijd met wisselkoersen aan de gang ben om te kijken of je geen geld verliest.
Om een bankrekening te openen heb je hetzelfde bewijs van werk en adres nodig.
In principe is het immigreren als je later wilt blijven heel makkelijk, het enige wat je daarvoor hoeft te doen is blijven
Je kan je uit laten schrijven in Nederland maar in principe is dit niet nodig.
Ikzelf ben vorig jaar Juli hierheen (zuid-west Londen/Surrey) verhuisd om bij mijn engelse vriendin te wonen, ik heb voordat ik hierheen kwam niets geregeld en heb alles vanaf hier gedaan, binnen een maand had ik m’n sofinummer en bankrekening geopend, een maand daarna had ik werk en nu heb ik m’n vaste contract.
We hebben nu een huurflatje voor een jaar, omdat het zonder vast contract moeilijker om een hypotheek te krijgen, en gelijk toen ik m’n contract had gekregen hebben we een huis gekocht waar we in Mei de sleutel van krijgen