Ik zit al enige tijd met een klein dilema.
Mijn leven zoals ik het heb loopt op elk mogelijk beeld verkeerd.
Ik heb niet zo vele uitwegen meer.
Ben nochtans een goed persoon maar door feiten kom ik met sirieuse problemen te zitten.
Het is zo dat ik wil verdwijnen uit het leven dat ik nu heb maar dan ook men paspoort moet achterlaten en geheel opnieuw beginnen.
In deze tijd is da echt niet zo evident. Ik heb beslist engeland te nemen omdat ik dan ook engels spreek.
Ik weet hoe ik in engeland kom en heb ook het 1 en ander voor bereid mocht ik geen slaping of eten vinden.
Kheb ongeveer 1000 euro om te vertrekken en betaal 45 om in londen te ariveren. Mijn probleem zit hem eenmaal ik daar aankom wat moet ik doen om een paspoort te krijgen en werk en bank ik lees dat dat echt niet simpel is en dak ik daar in een visieuze cirkel beland.
Iemand die me kan helpen want ik heb nog maar 1 andere uitweg uit mijn leventje hier en daarvoor leef ik te graag…
Het lijkt mij dat je meer dan een ‘klein’ dilemma hebt… Sorry, maar ik denk dat er niet veel mensen op dit forum zijn die je kunnen vertellen hoe je aan een paspoort kunt komen in de UK. Als je zonder paspoort in Engeland aankomt en je wordt opgepakt, dan zal je weer teruggebracht worden naar Belgie. Je hebt een paspoort en gegevens van je ‘vorige leven’ nodig om onder andere een bankaccount te krijgen en een huis te huren.
Je omstandigheden zijn nu niet goed, dat begrijp ik, maar illegaal naar Engeland komen zal je ook niets goeds brengen.
Kijk, ik ken je persoonlijke situatie niet natuurlijk, maar het lijkt erop dat je echt met iemand zou moeten praten over je omstandigheden voordat je besluit dat er echt nog maar een andere uitweg is.
Wegrennen voor je problemen is nooit een oplossing… Helemaal niet als dat betekent dat je geen paspoort meer hebt. Want je paspoort is tijdens een emigratie onbetaalbaar. Zonder dat kun je geen kant op. Ook zul je waarschijnlijk een geboorte akte moeten kunnen overleggen, en in sommige gevallen een veklaring van goed gedrag. Bovendien ALS ze je dan pakken zijn je problemen alleen maar weer groter geworden… Dus mijn advies zou zijn: Tanden op elkaar en je problemen beginnen te tackelen, des te eerder je begint des te eerder je ervan af bent!