Ik ben op het moment bezig met een fantastische reis en ik heb nog lang geen zin om naar huis te gaan! Ik werk nu in Darwin, Australie en heb over een paar maandjes genoeg om weer te gaan reizen. Joepie!
Maar dat geld gaat natuurlijk een keer op en dan moet er een nieuwe baan gezocht worden. Waarschijnlijk in Azie of Zuid-Amerika aangezien mijn reisplannen daarheen gaan. Voor mij een niet al te serieuze baan want ik blijf er waarschijnlijk maar een paar maanden.
In niet alle landen zal dit waarschijnlijk zo makkelijk zijn als in Australie. Je moet namelijk vaak een werkvisum hebben, maar vaak moet je dan gesponsord worden door een bedrijf voordat je dat visum kan krijgen!
Is er misschien iemand met ervaring hiermee? Die ook gewoon ergens heen wil reizen en als het geld (bijna) op is op zoek wil gaan naar iets anders? Weten jullie misschien in welke landen dat makkelijk te doen is?
Natuurlijk kan je wel gaan werken. Maar de enige baantjes die je daar kan gaan doen is “teach english”. Als je een beetje kennis van de engelse taal, hebt zit dat wel goed.
Verder is het erg moeilijk om een baan te krijgen omdat de omstandigheden in azie natuurlijk niet zo goed zijn als in australie
in veel landen worden de Engelse lessen echter ook verzorgd door vrijwilligers, omdat de lokale bevolking geen westerse docenten kan veroorloven. wanneer je toch betaald aan de slag wilt, is een bachelor in de Engelse taal of op zijn minst een TEFL certificaat een vereiste. vaak neemt men ook geen mensen aan voor een korte tijd, dit om de continuiteit in de lessen te waarborgen.
ik zou er niet van uit gaan dat je werk kan vinden. en sowieso, in veel landen liggen de lonen niet hoger dan 30-40 euro per maand, dan kun je beter in europa of australie werken en wat langer sparen voordat je naar azie gaat.