Tijdelijk werken in Amerika

Ik ben op zoek naar (bij voorkeur een Nederlands) bedrijven in Amerika. Ik wil graag iets met dieren doen, sta overal voor open. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met werken in het buitenland? Of mensen die bekend zijn daar, en me een beetje op weg kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Hoi,

Hoelang wil je gaan werken, wil je een soort stage doen of zit je niet meer op school? Wanneer wil je dit gaan doen? Werken in Amerika is zo makkelijk nog niet en in de voorbereidingen en aanvragen van het visum kan erg veel tijd en geld gaan zitten, dus je zal iets specifiekere informatie moeten geven om hier beter geholpen te kunnen worden met je vragen.

Groetjes!

1. Nederlands bedrijf in Amerika
  2. werken met dieren

Die twee gaan niet samen. Bij Nederlandse bedrijven in Amerika denk ik aan Shell, KLM, etc. Multinationals in dieren heb ik nog nooit van gehoord.

Zoals Catuja al aangeeft: zomaar even werken in de VS gaat niet. Werkvergunningen (iets anders dan visa ;)) zijn lastig te krijgen. Voor stage kan er nog wel eens iets geregeld worden en vrijwilligerswerk, zoals WOOFF, wordt meestal door de vingers gezien en kun je dan doen op Visa Waiver.