Tickets naar Bangkok

Denk dat ik me wel een dagje kan vermaken in Dubai. Nog nooit geweest …
Bovendien heb ik meer tijd als geld en verdien ik geen 242 netto per dag …

1 like

Maar als je 23 uur op de luchthaven te lang wachten vind kan je ook voor zo,n €90 een hotel in Dubai nemen kom je uitgerust aan in BKK en dan heb je nog steeds een zeer goedkope totaalprijs.

Theo

@ Theo en Swifler,

Jullie hebben beiden helemaal gelijk! Dubai lijkt mij ook een prachtige stad om een dag door te brengen. Wij zijn er afgelopen zomer geweest maar hadden 2x een stop van 4 uur en zijn de luchthaven niet af geweest.

Wat ik echter duidelijk wilde maken was dat je je niet moet blind staren op de lage tarieven van Emirates (prima maatschappij overigens!). Vaak heb je dan te maken met een lange stop op de heen- of terugreis. Korte stop is ook mogelijk tegen een (behoorlijke) meerprijs. Mijn ervaring is dat als je goedkoop en met korte stop wilt vliegen je toch zeker 10-11 maanden vantevoren moet boeken en dan nog goed moet uitkijken. Vorig jaar september boekte ik voor vluchten in juli en augustus dit jaar. Zelfs toen al waren op bepaalde data goedkope vluchten met korte stop niet meer beschikbaar. Vliegen op di-wo of do biedt de meeste kans op vluchten met een korte stop.
En natuurlijk veel plezier met de verdere voorbereidingen!

Ik ben nu twee keer een dag naar Dubai geweest (op weg naar Jakarta en op weg naar Kathmandu). Helaas vlieg ik volgende zomer op weg naar Thailand via Cairo…

Bij deze m’n verslag van Dubai, misschien heb je er iets aan! http://www.ikreis.net/main.php?cid=376

hallo,
Ik ben ook vn plan om in juli naar Bangkok te vliegen via dubai en maak daar ook een tussen stop van 24 uur. Kun je in Dubai makkelijk van vliegveld de stad in? Mag je het vliegveld verlaten zonder visum?

Groetjes

Als je even de post boven die van jou leest :slight_smile:

Ja, je kan in Dubai makkelijk de stad in. Je krijgt bij aankomst in het land een visum on arrival. Je bagage zal in een keer doorgelabeld worden, dus daar heb je geen omkijken naar. Mocht je in je handbagage spullen hebben zitten die je niet mee wilt nemen de stad in, dan kun je die tegen betaling achterlaten op het vliegveld.

Leuk hoor , zo’n forum met verschillende meningen en tips !!
@thekurp ; het leek mij idd ook een gratis (korte) stop-over , leuk voor 'n 1ste indruk
@jenny ; leuke link , dank je wel
@Emthij ; ik had juist vorig jaar graag even Teheran in geweest voor een korte indruk , drie uur wachten op 'n vliegveld die je in drie minuten al hebt gezien is ook niet alles . Maar gelukkig verschillen we allemaal van elkaar en
heeft iedereen zijn eigen wensen en ideeen !!

Wat ik nu wel weet is dat ik een tussenstop zo halverwege wel heerlijk vind ipv in 1 lange ruk , maar daar verschillen de meningen (gelukkig) natuurlijk ook over voor iedereen :chin:

dank je wel had het niet gezien.
Even nog een vraag. Als je 760,- per ticket betaald is dat een goede prijs retourtje Dusseldorf - bangkok of kan het goedkoper?
Zo ja, Waar?
Goetjes raimundo

je zou kunnen kijken bij mahan air of aeroflot vanaf schiphol deze maatschappijen klinken mij persoonlijk niet echt veilig in de oren maar zijn volgens mij toch echt wel veilig aangezien ik er wat dat betreft weinig of geen kachten over lees, deze maatschappijen vliegen niet rechtstreeks en die 760 zou rechtstreeks kunnen zijn dus let daar wel op

Mensen, ik ga vanavond mijn besluit nemen. Wat zal ik doen:

26 januari heen
3 maart terug
Voor €634,- (36 dagen)

of

16 februari heen
19 maart terug
Voor €540,- (31 dagen)

Het verschil in klimaat is nihil, maar de eerste is een stukje langer, maar wel duurder. Betere opties zijn er bijna niet. Als ik naar data tussenin het bovenstaande ga kijken, dan kom ik hogere prijzen uit. Later dan ‘optie 2’ wordt op een gegeven moment natuurlijk wel goedkoper, maar iets vroeger gaan is voor mij een +.

Mijn vraag naar jullie is simpelweg: Wat zouden jullie doen?
Noem ook wat voors en tegens in jullie keuze a.u.b.

Hmm fijn… die van 540 is inmiddels 580 geworden.
Weeeer zoeken… want die van 634 is uiteindelijk ook niet alles… 's avonds om 22:00 aankomen terug op schiphol.

Deze week geboekt! Vertrek zat 29 jan - retour di 15 feb
Amsterdam-Bangkok rechtstreeks met Eva Air EUR 680 all in.

Kijk eens op http://www.skyscanner.nl/ !!
Keuze uit verschillende vertrek-luchthavens . In een oogopslag alles wat je wilt weten . Ik heb deze website ook gebruikt voor het kopen van mijn ticket . 15 december voor 5½ week naar Nong-Khai :chin:! € 650
Frankfurt - Bangkok . Qatar Airways .

heejheej

We hebben na mijn post over of het beter is om in februari of maart te gaan
besloten om in februari te gaan! joepie;) Nu willen we graag rond 10 febr vertrekken en de 3e maart weer terug…
ik vind wel vluchten maar wat is het beste?
iemand suggesties?

grtjas mir

vergeet helemaal…bangkok bedoel ik…lol2

kan je vertrekken vanaf brussel of dusseldorf of moet het amsterdam zijn? moet het rechtstreeks of mag het met overstappen?

hoii dirkpie,

mag vanuit brussel of dusseldorf,heb ook vanuit daar gekeken maar was duurder voor zover ik het kan vinden.
heb gisteren avond een vlucht gevonden vertrek 8 feb /1 maart terug vanuit amsterdam met british airways naar londen overstap naar doha overstap dan bangkok…
bij atp…

voor€630,-(met zn 2en voor €1291,-)

ik hou alleen totaal niet van vliegen>>> dus zie er super tegenop om dan 3 keer op te moeten stijgen en te landen…liever in 1 keer…maar ja das wel echt veel duurder steeds helaas…

je kon bij atp ook zonder overstap maar dan kost het €1393,- met zn 2en
eva airways

of kan ik nog ergens anders beter zoeken?
ben een schijterd qua vliegen…en ben dan ook bang dat mn backpack zoek raakt met al die overstappen enzo…:wink:
moet vandaag gaan boeken…het wordt steeds duurder hè…

grtjas mir :dag:

voor€630,-(met zn 2en voor €1291,-)

ik hou alleen totaal niet van vliegen>>> dus zie er super tegenop om dan 3 keer op te moeten stijgen en te landen…liever in 1 keer…maar ja das wel echt veel duurder steeds helaas…

8febr. heen 1 maart terug
Dusseldorf - Bangkok
Turkisch Airlines 1 stop in Istanbul
646,58 p.p
:slight_smile:

heej>>>

hè…shit te laat hebben al geboekt…
volgens mij ook wel redelijke prijs :zonder overstap 1391,- met zn 2en (678,-)eva airways
maarreh…bedankt voor de moeite!:chin:
ben wel super blij dat ik nu maar 1x per vlucht hoef te stressen met opstijgen;)
tis ietskes duurder maar dan hedde ok wah;)

grjs mirjam

Hey
We zijn aan het uitkijken om tussen 1 juli en 24 juli naar Thailand te reizen , het gaat om 3 volwassen (31 jaar, 38 jaar en 14 jaar)
ik moet eerlijk zijn dat onze 1ste reis (nieuw samen gesteld gezin ) 2 jaar geleden was naar Turkije . Nu willen we echt eens een mooie budgetaire vriendelijke reis maken , maar toch een vorm van bezorgdheid … mijn dochtertje is mee .
Heeft iemand tips ?
Welke website best boeken ?
Zijn er periodes van promoties ?
Welke Maatschappij heeft jullie voorkeur ?
Op voorhand bedankt !