Ik wil in de eerste week van februari vertrekken. Eerst 5 weken Australie, vervolgens minimaal 6 weken NZ en dan op de terugreis het liefst nog een aantal weken in Thailand of Indonesie. Ik heb allerlei soorten tickets bekeken maar kan nog geen beslissing maken. Heeft er bijvoorbeeld iemand ervaring met het around the world ticket? Is dat handig voor een reis als deze? Of heeft iemand betere tips? En via welke organisatie etc…
Ik hoor het heel graag!!
Alvast bedankt!
Vlieg met Airasia vanaf London Stansted (hier vlieg je voor een prikkie met Ryanair heen) naar Kuala Lumpur. Bijv 1 feb heen, en 18 mei terug kost je 532 euro. In Azië en naar Australië kun je ook allemaal tegen voordelige tarieven bij Airasia boeken. Van Australië naar NZ met aerolinas argentinas voor 100 euro retour.
Beetje puzzelen en schuiven met data op websites en je hebt veel vrijheid in stops en niet te duur.
En vraag daarna ter vergelijking een around the world ticket prijs met dezelfde data aan bij bijvoorbeeld worldticketcenter.nl Als er aanbiedingen zijn, komen zij misschien wel met een leuke prijs.
Max is alleen 15 KG bagage, maar als backpacker kom je daar meestal niet boven.
Wat Saywhat zegt over 15 kilo klopt niet. Je kunt gewoon bij Airasia 20, 25 en 30 kilo bijkopen. Hier betaal je extra voor. Verder zou ik niet gaan voor een aroundthe world ticket omdat je dan vaak meer betaald. Je kunt trouwens ook met Airasia van KL naar Melbourne, Gold Coast of Perth vliegen. Ik heb dat al een paar keer gedaan.
Het is toch echt zo je kunt het aanklikken als je in de 2de stap zit daar kun je die keuze maken. Het verschilt per persoon. Wij mijn man en ik zitten vaak op 40 kilo totaal dit komt omdat mijn man nog wat computerspullen bij zich heeft. Hij werkt namelijk terwijl we reizen.
Hoi, heb je ook enige tips wat sites betreft waar je echt voordelig tickets kan kopen bijv van kuala lumpur naar melbourne? Ik wil nl in januari vertrekken naar melbourne en ben ook op zoek naar een zo voordelig mogelijk reisschema. Heb al naar worldtickets gekeken maar als ik dit zo hoor is lokaal tickets kopen wellicht nog voordeliger
Klopt je kunt zeer goedkoop met airasia van KL naar Melbourne vliegen. Dit kan ook met www.jetstar.com.au maar dan is het volgens mij vanuit Singapore maar dat weet ik niet zeker.