Hallo mensen! Mijn vriend en ik gaan een reis maken rond de wereld. We zijn al een eind op weg met organiseren, maar het moeilijkste vinden we wel een ticket vinden die bij onze ideeen past. We zijn van plan om langer dan een jaar weg te blijven, aangezien we ieder werelddeel uitgebreid gaan bezoeken. Nu hebben we op veel sites de verschillende mogelijkheden bekeken qua wereld-reis-tickets, maar de meeste zijn maar 1 jaar geldig. Heeft er iemand een idee hoe we dit het beste kunnen regelen?
Meer dan een jaar weg. Dan lijkt het me al niet mogelijk een zogenaamd Round-the-World-ticket te gebruiken.
Kan het mis hebben, maar dacht dat daarbij hooguit binnen een jaar de reis wel binnen uitgevoerd moet zijn.
Zou zelf dan opteren voor het regelen van tickets on-the-way. Maar kijken hoe het uitpakt.
Misschien moet je bepaalde etappes al wel verder van te voren vastleggen, zoals bijvoorbeeld van Chili naar Paaseiland, of van Paaseiland naar Tahiti. Dat zijn trajecten waarop maar weinig vluchten plaats vinden, en bijgevolg ook niet de goedkoopste zijn.
Vliegen in Zuidoost Azie is bijvoorbeeld heel goed te doen, veel concurrentie en alge prijzen bijgevolg.
klopt-ELK airticket (met alle boekingen daarin) geldt maar maksimaal 364 dagen. Maar de waarde van die RTW tix wordt vaak schromelijk overdreven. Je kan voor vrijwel heztelfde-en vaak minder als je slim bent met boeken-gewoon (wat dat betreft is het een god-send dat er www is) zelf doen. Bovendien-als ik af en toe de voorgestelde routes die mensen bedenken zie, dan weet ik al (ooit nog in die sector gewerkt hebbend)-dat het of onmogelijk is op 1 ticket of veels te duur. Er is ook nog zoiets als waar welke airline heen vliegt etc.
Ik kan je als tip nog meegeven je start ticket zo strategisch mogelijk te boeken, zodat je vanuit een deel van de wereld terug komt waar de tickets niet duur zijn. Je zou bijvoorbeeld in Azie kunnen eindigen en met Airasia op Londen vliegen en van Londen met Ryanair naar Nederland o.i.d.
Ook wat bkkflyer als schrijft, wordt de waarde van dergelijke tickets vaak overdreven. Vaak is een dergelijk ticket met maar een paar stops gunstiger, mits je ter plekke gebruik maakt van de regionale budget airlines als bijvoorbeeld een Virgin Blue of Airasia.
Succes ermee!
Lijkt mij een goed uitgangspunt inderdaad.
Wij hebben gekozen voor een RTW ivm reizen naar/binnen Zuid-Amerika, Paaseiland, Tahiti. Als je daarvoor tickets in de “losse” verkoop wilt zoeken, zal je merken aanzienlijk duurder uit te zijn.