ticket binnenlandse vlucht ene dag veel duurder dan andere dag???

Wie weet waarom tickets van AirAsia op 11mei (CM-Phuket) 2x zo duur zijn als op 10 mei?

gr, sander.

Nou ik zag dat er op de datums die je vermeld hebt Sander de prijs van een one way ticket(2.790 bath)voor 12 mei zou dan een ticket op zo’n 2400 bath komen.
Als ik de datum van 11 mei intik op bangkok airway’s krijg ik een prijsvermelding van 4390 bath (one way)

Hoi Georgessiam,

Ik bedoelde deze vlucht:

FD 3975
1310 (CNX)
1515 (HKT)

We willen namelijk van Phuket meteen door naar Khao Sok. Op 11mei 5.000bath, op 10mei is de prijs 3.150baht…

gr, sander.

Nou ik zie een prijs van Flight Details PromoALL-IN FARE RegularALL-IN FARE
FD 3975

1310 (CNX)

1515 (HKT)

Adult
4,350.00 THB
Je hebt die dag ook nog een latere vlucht 22:45pm en die zou dan 2790 bath kosten,Sander!
Als ik zie op 10 mei komt het zoals je zegt op zo’n 3150bath.
Nou misschien de avond vlucht nemen naar Phuket en een dag verblijven?

nou moe… krijg jij speciale Georgessiam korting…? ik zie:

RegularALL-IN FARE
FD 3975
1310 (CNX)
1515 (HKT)

Adult
5,000.00 THB
Child
5,000.00 THB

Maar met vier, wordt het de moeite om idd de avond ervoor te gaan en dan nachtje phuket te nemen.

gr, sander.

Hoe voller de vlucht, hoe meer je voor een stoel betaalt. Volgens dit principe werkt Air Asia… Op 10 mei zit het toestel blijkbaar minder vol dan op 11 mei…

hmmmm dus langer wachten = duurdere tickets… (als je pech hebt). Dat wordt dan toch echt een andere vlucht kiezen :slight_smile:

Nou het heeft ook veel te maken dat 11 mei op een vrijdag is Sander!
De meeste thai gaan dan naar huis om het weekend in Chiangmai of Phuket door te brengen.
Zoals ik al van tervoren gemeld heb,neem een avondvlucht en je bespaar je een hoop geld.
Dag nadien kan je je weg verder zetten naar Khao Sok.
Andere luchtvaartmaatschappijen zoals Bangkok Airways moet je niet naar toe surfen,daar betaal je het dubbele aan geld.