Hey, 10 oktober wil ik naar beijng of shanghai vliegen en daar mijn rondreis voor tibet regelen, heeft iemand hier ervaring mee? is dit makkelijk te regelen en wat zijn ongeveer de prijzen van een rondreis geregeld in china zelf voor tibet?
gr.
in elke guesthouse in Beijing hangen flyers voor informatie en aanbiedingen.
ikzelf heb in NL een treinticket naar Lhasa geregeld en ter plekke in Tibet rondgereisd, dit was wel in oktober 2007. Dus kan je verder niet zoveel vertellen, behalve dat het mogelijk is om in Beijing van alles te regelen.
succes en veel plezier
Hallo ,
Ik ben in 2010 hetzelfde van plan. Ik kom dan met de trein aan in Beijing wil dan via Chengdu naar Lhasa. Ik hoop dit te kunnen regelen aldaar (ik heb al gevonden dat het vanuit Chengdu te doen zou moeten zijn) ik ben dan ook erg benieuwd hoe het jou vergaat Merel. Ik hoop van je terug te horen hoe alles verlopen is als je terug bent.
alvast bedankt en veel plezier daar
Ieniminie
Nou laat ik 1 ding zeggen. Het is een drama!!
Althans dat waren mijn ervaringen. Heb je je visum voor china al geregeld?
Zo niet, vermeld dan niet bij de ambassade dat je naar tibet gaat, dan wordt het namelijk onmogelijk om naar tibet te gaan (ik spreek uit ervaring).
Nog een tip: Regel een tour door een nepalese organisatie, niet door een chinese!
Waarom: Nou je weet misschien wel wat van de relatie tussen de chinezen en de tibetanen en ten 2de. Je krijgt de echte cultuur van tibet te zien (niet de nepcultuur van de chinezen).
Een tourisme bureautje waar wij erg veel aangehad hebben is; Nature Trail
http://www.naturetrailnepal.com/ Zij verzorgen heelveel verschillende tours en wij hebben onze tibet tour, door hun laten doen. Ze zijn zeer goed en hebben veel nederlandse klanten.
jongens, ik hoor van iedereen hier in beijing dat je verplicht bent met een ‘tour’ mee te gaan. dit wil zeggen dat je een guide MOET boeken en hiervoor 300 dollar kwijt bent. anders krijg je geen permit. heb zelf nog niet gecheckt maar dit zegt echt iedereen
Jepz. Het is niet zo makkelijk om naar tibet te gaan. Ik zou kiezen voor een nepalese organisatie. chinezen zijn aardig maar de chinese overheid, soms…
dit kan per dag/uur veranderen. Dus je kan er totaal niet van op aan dat wat heden geldt dan nog zo is. OOk Nepal org. kunnen je enkel tot de grens/of de plane brengen-in China/Tibet wordt alles dan verder door de sjinees geregeld-je wordt gewoon bij andere groepen gevoegd als het zo uitkomt. Ook hier geldt weer-wat vorig jaar zo kon-kan nu niet meer-of heel anders. Bovendien zijn er nogal veel extra restricties om vanaf Nepal naar Tibet te reizen-sowieso kan je dan geen heel-China visum krijgen.
Om min of meer-als ze het toelaten-op eigen houtje naar Lhasa te gaan is Chengdu de beste plek-de hostels daar (bvb Sim Cozy) doen dat dagelijks bij de vleet-dus je kan veel makkelijker reispartners vinden om de verplichte gids etc. te delen. En ook in Chengdu zijn tameijk veel Kampa’s en andere Tibetanen, er is ook een Tibetaanse wijk.
Niet bij mij hoor! Wij hadden een hele goede organisatie waar wij meerdere dingen geregeld hebben. Hij regelde trekkings en zorgde zelfs dat als mensen hoogteziekte dat ze gelijk hulp kregen. Als het moet ging hij er zelf naar toe. Voor deze man zou ik me hand in het vuur steken.
Ook onze tibet reis was goed geregeld bij een tibetaanse organisatie. Niet duurder dan andere organisaties en we (2 backpackende meiden) reisden alleen met onze tibetaanse gids en tibetaanse chauffeur. voor informatie ga naar de vakantiebeurs in januari, daar staat hij ook, hij doet veel voor nederlandse toeristen en heeft veel ervaring.