tibet 8 dagen of 10 dagen

Hallo,

Ik zit te twijfelen tussen een tour van Kathmandu-Lhasa-Kathmandu in 8 dagen of van 10 dagen. Het grootste verschil is de everest basecamp.

• Is deze basecamp een must to see of is het commercieel/toeristisch?
    (bij een 8 daagse trip rij je er langs en ga je niet naar the basecamp)
  • Iemand nog een goede / goedkope reisorganisatie?
  • andere tips nog aan te bevelen?

Ik hoor het graag!

Bij een 8-daagse trip blijf je een heel eind bij de Basecamp vandaan. Je komt dan echt niet in de buurt. Voor de basecamp heb je een speciale permit nodig.

Ik vond de weg naar de basement toe erg mooi. Het landschap is geweldig. Je laat de ‘grote’ weg achter je en er komt een ruig landschap voor in de plaats. Het is ongerepter. Er is een aantal kloosters wat je kan bezoeken, maar dat kan op meer plekken in Tibet.

Houd er rekening mee dat een bezoek aan de basecamp je zo’n 300-400 euro zal kosten. Sowieso omdat je een paar dagen meer onderweg bent, maar ook omdat je met een groep van 2-4 mensen zal rijden in plaats van met 20 man. Niet iedereen wil namelijk naar EBC.

Zie verder mijn site.

Hoi Jenny,

Dank, dat is een waardevol antwoord.
Maar de twijfel is niet weg :slight_smile:

Was het voor jou de 300-400 euro waard of ?

bvd.

ik wilde perse niet een groep reizen, maar slechts met zijn tweeen. DAT was voor mij zeker 300-400 waard! Tibet was heel indrukwekkend, je doet heel veel indrukken op. ik weet niet echt wat mijn hoogtepunt was, het was een aaneenschakeling van hoogtepunten. EBC was daar eentje van.