(origineel bericht op be-more.nl)
This Is Uganda 2011
Wat een weekend was het weer zeg! Ik zou eigenlijk niet veel te doen hebben dit weekend… Misschien weer een weekendje Ssese-eilanden was eigenlijk het enige plan twee weken geleden. Tot we bij Kim aan het werk gingen en Robin spraken die hier inmiddels al voor de tweede keer komt. Zij had het over een festival waar ze vorig jaar is geweest en wat georganiseerd wordt door twee jongens uit Den Bosch. Het was niet zo druk, maar daardoor niet minder gezellig. Misschien een idee om daar dit jaar weer heen te gaan…
Zo gezegd, zo gedaan: wat telefoontjes gepleegd en uiteindelijk gingen we afgelopen vrijdag met een volle Matatu (15 personen) richting Kampala om daar het festival mee te maken. De vrijdag was al leuk met allereerst een helse rit op de boda om bij de vrouwenmarkt aan te komen alwaar we flink wat souvenirs ingekocht hebben, 's avonds een bezoek aan een Indiaas restaurant (Khana Khazana), waarna sommigen van ons nog een bezoekje aan de Iguana bar gemaakt hebben en thuisgekomen hebben we nog even gezellig met waterpistooltjes gespeeld (tot ergernis van de mensen die 's ochtends vroeg op moesten om te raften)
Zaterdagochtend zijn we eerst een overheerlijk broodje gaan eten bij de ‘BROOD’ om het geheel maar lekker Nederlands te houden, vers brood is namelijk één van de dingen die ik het meest mis qua eten. Lekker met een verse koffie erbij was dat heel fijn wakker worden. Het zonnetje scheen, dus daarna direct door naar het festival. Heerlijk op zijn Afrikaans waren ze nog op hun gemak klaar aan het zetten en op aan het bouwen rond een uur of 2 (op de flyer kun je zien dat het festival duurt van midday tot midnight, geniaal!) Wij hebben er gelukkig geen moeite mee om in het zonnetje met muziek op de achtergrond op een grasveldje met een koude bavaria te chillen en met waterpistooltjes te schieten (ja, ik ben al 28) dus we hebben ons prima vermaakt die middag. Ik heb samen met Volkan ook nog een HIV-testje gedaan, gewoon omdat het kan! En uiteindelijk waren er aan het eind van de middag en 's avonds nog hele gave artiesten, dansers en trommelaars en was de sfeer echt geweldig! Dat alles heeft er voor gezorgd dat dit weekend voorlopig toch op nummer 1 staat van alle weekenden tot nu toe!