The wave

Hallo,

ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of je ook een beetje kans hebt om the wave in te komen als je niet vooraf zo´n toegangs akkoord hebt.
Ik zie nu pas dat je je eigenlijk moest inloten ofzo? maar ik neem aan dat ik daar al te laat voor ben, ik ga al in september.
Zou je even goed kans hebben om er in te komen als je er gewoon heen gaat als je daar bent?
Is het in september druk?

Ik hoop dat iemand hier iets van weet.

Alvast bedankt!

Groetjes, Laura

Hoi Laura,

Ik heb even voor je gegoogled, en ik heb het volgende gevonden:

• je bent inderdaad te laat voor de loterij. Als je in september vertrekt had je in mei mee moeten doen.
  • als je de loterij gemist hebt kan je een walk-in permit krijgen. Deze zijn in de periode maart tot november 7 dagen per week te verkrijgen bij de Paria Ranger Contact Station.

Hoe krijg je een walk-in permit?

• Zorg dat je voor 9.00 uur MST (Utah) aanwezig bent bij de Paria Contact Station.
  • Walk-in permits kunnen alleen contant of met checks betaald worden. Credit cards worden niet geaccepteerd.
  • Als er 10 personen of minder een permit aanvragen, krijg je direct een permit voor de volgende dag.
  • Als alle 10 permits van de vorige dag niet zijn uitgegeven, zijn er permits voor dezelfde dag als dat je het aanvraagt beschikbaar.
  • Als er meer dan 10 personen een permit aanvragen, zal er een loting plaatsvinden voor de 10 permits van de volgende dag.
  • Slechts 1 persoon per groep mag deelnemen aan deze loting.
  • Als je een walk-in permit bemachtigd hebt, mag je pas na 2 weken weer meedoen aan de loterij.
  • Walk in permits voor Coyote Buttes South worden verstrekt middels dezelfde walk-in loterij wanneer het nodig is.

Voor meer informatie, kijk op deze site van de U.S. Department of the Interior.

Hopelijk heb je hier wat aan! Je hebt in ieder geval kans om in september de Wave te zien :smiley:

Je moet idd geluk hebben om je in te loten voor de Wave. gewoon proberen. In october gaan we (nou ja, ik niet want ik houd niet van vermoeiende hikes) zelf met een groep naar de Wave en de permits zijn al aangevraagd.
Yeehaw