Roadtrip USA route + systeem permits

Hoi iedereen

Ik vertrek in juli opnieuw naar Amerika, alles is ongeveer al geboekt maar heb nog enkele vragen:

• Hoe werkt het systeem om een permit te krijgen voor The Wave in Arizona en voor de Half Dome in Yosemite?

• Heeft er ook iemand ervaring met raften in de Grand Canyon? Is dit gemakkelijk ter plaatse te regelen of is dit niet de moeite?
    En indien dit wel een aanrader is, graag enkele organisaties die dit doen.

Voor de rest ziet onze route er als volgt uit: Las Vegas - Zion - Bryce - Capitol Reef - Canyonlands - Arches National Park - Monument Valley - Antelope Canyon - Grand Canyon - L.A - San Simeon - San Francisco - Yosemite National Park - Las Vegas

Alvast bedankt!
Mathieu

Beste Mathieu,

Mooie trip en lijkt erg op onze trip die we willen gaan maken in augustus.
Wij vertrekken van LV en maken dezelfde tocht en eindigen in LA. In hoeveel weken gaan jullie dit doen?
Ik vraag dit omdat wij geen enkele ervaring hebben met reizen in de USA en voor ons moeilijk is om in te schatten hoeveel tijd we nodig hebben.
Hoor graag.
Groet,
jacques

Via Wereldwijzer app

Dag Jacques

Wij doen dit in 3,5 weken. Ik heb vorig jaar een gelijkaardige toer gemaakt maar dan met San Diego, Lake Havasu, palm springs, kingman en Lone Pine er nog eens bij ook in 3,5 weken en dat was ook erg goed te doen. Veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Zoeken in google op ‘the wave arizona permit’ levert op:
http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/paria/coyote_buttes/permits.html

en ‘half dome permit’ levert op:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/hdpermits.htm

en ‘raft grand canyon’

Die linkt vervolgens door naar:

Daar vind je alle 16 bedrijven die raft trips bieden.

Dit zijn allemaal meer daagse trips, het lijkt mij als je dat echt wilt doen dat het handig is om ruim van te voren te reserveren. Het zal me niks verbazen dat zulke trips maanden van te voren al volgeboekt zijn.

Je kan de Wave proberen te reserveren als dat online niet lukt bij het visitor center in Kanab maar dan pas voor de volgende dag. De Wave nam ons een volle dag en wij hadden het niet graag in de zomer gedaan maar in october was het geweldig.
Raft trips op de Colorado zijn meerdaags. Starten van lees ferry en zijn een jaar van tevoren uitverkocht. Er is een alleraardigste smooth river raft vanaf Page. www.raftthecanyon.com In Moab zijn ook rafttours te boeken en zelfs van Bluff (San Juan River) Tubbing op Virgin River en The Narrows zijn wateropties in Zion.