the wave - arizona: ervaringen?

Een permit is vereist om te wandelen in Paria Canyon/Vermilion Cliffs National Monument via de Coyote Buttes North & South trailheads.

Dit zit uiteraard al volgeboekt voor tweede helft mei - eerste helft juni, maar een deel van de permits wordt nog uitgedeeld ter plaatse (dag ervoor / of dag zelf indien je heel veel geluk hebt).

Iemand ervaringen met “the wave”, hoe mooi het is, deze wandeling en permit? Het is een daghike. Ik vraag mij af of het “de moeite” is om de dag vóór je wandeling aan het visitor center te gaan aanschuiven - het heeft wel impact op een reisplanning natuurlijk…

Ik snap het wel, al die permits, ze zorgen ervoor dat de nationale parken en national monuments niet verwoest worden door de grote aantallen toeristen, en da’s een super initiatief. Maar als je maar een 3tal maand vooraf beslist op reis te gaan naar daar, zet het wel wat strepen door je rekening…

hallo

vorig jaar hebben wij een jaar op voorhand een permit trachten te bemachtigen maar dit is ons niet gelukt. We zijn dan wel ter plaatse gaan meedoen aan de loterij (schitterend) maar helaas we waren er niet bij. Een koppel voor ons wel, maar ze hadden maar 1 plaatsje ipv 2 dus iemand moest thuisblijven. Das een beetje het probleem als er een grote groep is die geloot wordt dan zijn de plaatsen snel op. Wat je wel kan doen is in de buurt op zoek gaan naar Slot Canyons er zijn er heel veel maar je kan ze bijna niet zelf vinden. Wij hadden geluk iemand van de lokale bevolking is ons voorgereden. Je kunt wel best eerst informeren of het weer goed is voor je erin gaat maar dit is echt fantastisch. Trouwens je bent er moederziel alleen. Kijk maar op het fotootje