Lone Pine - Mount Whitney

Hallo medereizigers,

In onze rondreis aan de westkust van de VS, doen we een dagje en nacht Lone Pine aan…dit meer omdat we de reis van June Lake door Death Valley naar Las Vegas een beetje te ver vinden, om in een keer te rijden.

Dus Lone Pine is de tussenstop geworden, en dit vanwege Mt. Whitney…nu zijn we alle twee geen expert hikers, dus een dagtrip Mt.Whitney van 22km gaat het zeker niet worden. Maar we gaan wel die kant op, om het natuurschoon te bekijken, zoals bij Portal Pond of Lone Pine Lake.

Nu heb ik al wat site afgespeurd zoals de Amerikaanse gov.org, alleen overal hebben ze het overal over ‘permits’ die je moet hebben voor het gebied, maar of dit geldt voor Portal Pond en Lone Pine Lake, dat haal ik er niet uit.

Dus mijn vraag aan jullie, is iemand hier al eens geweest, en heb je inderdaad hier een ‘permit’ voor nodig.

Mijn dank is groot.

Martijn

Als ik op deze pagina:

Deze kaart zie

via

Wilderness permits are required for day trips in the Mt. Whitney Zone and for overnight trips in the John Muir Wilderness and/or Sequoia National Park

Dan lijkt het er op dat Lone Pine Lake in het gebied ligt waar alleen sprake is van een overnight permit. Dus voor overdag gebruik zou je zonder permit toegang moeten hebben.

Nog een quote van deze pagina
http://alltrails.com/trail/us/california/lone-pine-lake-trail

This is the bottom portion of the Whitney Portal Trail and as far as you can hike without a permit.

De portal pond lijkt een klein vijvertje bij de plaats waar je je auto neerzet.

Top zeg, ik heb deze afb ook gezien, maar werd er toen niet heel wijs uit…bedankt voor de uitleg

Via Wereldwijzer app

Heb ook geen permit nodig gehad. We hebben Whitney Portal rd opgereden en daar wat wandelingen gemaakt. Vergeet ook Alabama Hills niet en er is een leuk movie museum in Lone Pine.

Jij ook weer bedankt Yeehaw

Via Wereldwijzer app