(origineel bericht op be-more.nl)
The sun will shine!
The Sun will shine,**
Vanacht heeft het hard geregend maar het ziet er naar uit dat de zon langzaam gaat komen!
Wakker geworden met een heerlijke douche, er komt hier zelfs meer water uit dan thuis!
Vanmorgen verder gegaan met homeschooling van A. Ze leek vandaag meer aan me te moeten wennen dan gisterochtend. We hebben weer sommen met de houten letters geoefend, plus gaat heel goed, min nog even oefenen. Ik merk dat ik me echt wat kordater naar haar toe moet gaan opstellen maar dat vind ik nog moeilijk in een situatie waarin ik me te gast voel.
Bij Arts and Craft de eerste armband klaar! Nu ben ik begonnen aan een tweede met Zulu kralen. Ondertussen A. aan het helpen om een ‘Gekko’(insect dat hier bijvoorbeeld op de muren loopt)van kralen te maken. Leuk zo creatief bezig zijn!
Het maken van de lunchboxjes voor morgen ging vandaag een stuk voorspoediger! Ros was nieuw brood gaan kopen samen met vlees en kaas; dat alles mochten snijden op de snijmachine. Ben ik even blij met de ervaring die ik hiermee op Pappelhof heb opgedaan want ik had vandaag een wat onhandige dag door alle nieuwe indrukken. Fijn dat Laura ook even hielp. De keuken was echt een stuk keuriger dan gister en we hebben een paar keer de staart van een kat bij de snijmachine kunnen redden. Toch is het ook schattig met al die jonge katjes en het grote voordeel is dat de katten de ratten van het terrein houden!
Nog wat kinderen geholpen met homework, wat zijn ze snel! Interessant om ondertussen om me heen te kijken wat er allemaal gebeurd in de huiskamer met zoveel kinderen in alle leeftijden bij elkaar, een gezellige boel! Aansluitend in de day-care meeting met Peter en Yvon, prima geregeld hier.
De volgende dag homescholing A. liep al weer meer gestructureerd dan eerder. De Homeschooling begint iedere morgen met een of meerdere verhalen uit Jip en Janneke in het engels, een leuk begin van de dag. Op het bureau een boek gevonden waar ze met letters schrijven en spellen aan het oefenen was, dit hebben we prima kunnen toepassen.
Hierna kwam ‘Auntie An’, een vrijwilligster die met de kinderen knutselt. We hebben slingers in kerstkleuren gemaakt. We zijn hier al vollop met kerst bezig.
Met de nieuwe baby gaat het erg goed, een tevreden mannetje.
Tussendoor een wasje gedraaid want bijna door de lange broeken heen, perfecte timing, in de zon kunnen ophangen en net bij de eerste regendruppels bijna droog af kunnen halen.
’s Middags vond het tweewekelijkse uitje naar de sportschool plaats. Dit wordt gesponsord door de sportschool en het was heerlijk om te zien hoe enthousiast de kinderen zich kunnen uitleven. Fanatiek speelden ze een potje voetbal, eerst met een ring, daarna met een bal, knap hoe de kleine jongens zich niet aan de kant laten duwen door de grote.
Laura is nu aan het koken, ze probeert een Zuid-Afrikaans pompoen-gerecht uit.
Vanavond gaan we de ‘Durban by night’tour doen met een politieman. Dat wordt een spannend avontuur dus ik heb jullie volgende keer vast weer veel te vertellen.