(origineel bericht op be-more.nl)
Home schooling
Even weer een update.
Deze week home schooling gedaan met J.
Hoe ziet een dag home schooling eruit? Nou als volgt:
We hebben school van 8.00 uur tot 10.00 uur, daarna een kwartier pauze.
Van 10.15 uur tot 12.00 uur Arts en Crafts. Dan weer een half uur pauze.
Van 12.30 uur tot 14.00 uur is er weer school.
De ochtend is bij J altijd hetzelfde, eerst bespreken we de dag en de week. Met behulp van kaarten. Daarna gaan we rekenen, met getallen tot 20. Vervolgens bespreken we het weer. We gaan naar buiten en zoeken het juiste kaartje bij het weer. We vertellen het weer ook nog aan iemand anders.
Na het weer gaan we weer rekenen, + en - sommen. Gaat heel goed met een telraam. Verder nog same and different. Moet je wel even bij helpen, hij wil nog wel eens gokken, haha.
Vorige week is Eva P begonnen met klok kijken, daar ben ik mee verder gegaan en ik ben begonnen met het alfabet.
Het is leuk om te doen, de tijd gaat snel voorbij. Je hebt alleen wel veel geduld nodig, maar dat heb ik wel.
Na de eerste keer school doen we Arts en Crafts. Ik heb maandag een armbandje gemaakt, woensdag een kleine olifant en donderdag een medium olifant. Lekker knutselen, heerlijk ontspannen!
Dinsdag zijn we bezig geweest met mozaïek. Lekker buiten in de zon.
J gaat meestal kleuren, Arts en Crafts is moeilijk voor hem.
Maandagmiddag heb ik met J een natuurschilderij gemaakt. Dinsdag hadden we nog Arts en Crafts in de middag, dus niet echt wat bijzonders gedaan.
Woensdag had ik P en T in de middag, we hebben samen papier mache gedaan. Lekker kletsen tijdens het plakken over van alles en nog wat. Realiteit en fantasie.
Donderdag heb ik met J een puzzel over de Lion King gemaakt, daar is hij helemaal gek van. Het liefst kijkt hij de hele dag de film.
Vrijdag nog een ochtendje en dan is de eerste week home schooling weer voorbij.
Woensdagavond zijn we met alle vrijwilligers nog een keer uiteten geweest, het eten was lekker, de bediening was iets minder. Onze bestelling was niet helemaal goed doorgekomen.
Maar we hebben het wel gezellig gehad!
Donderdagavond hebben we een bye bye braai. Vrijdag gaan de eerste vrijwilligers alweer weg, dan is de eerste maand alweer voorbij! De tijd gaat echt heel snel.
Na de braai hebben we een activiteit met de kinderen, we gaan ons eigen Ik houd van Holland / Zuid - Afrika spel spelen. We zullen zien hoe het gaat!
Dat was weer even een verslagje.
Tot het volgende bericht.
Liefs