(origineel bericht op be-more.nl)
wie had gedacht, dat ik ooit les zou geven
Wie had gedacht, dat ik ooit les zou geven en dan nog wel zover van huis. Het gaat allemaal erg goed. Tegen het lesgeven zag ik wel een beetje op, maar het is erg leuk werk. Donderdag eerst een meisje les gegeven in rekenen en engels lezen, dit was van 8 tot 10 uur. Kwartier pauze en toen hadden ze 2 uur iets met de handen doen. Dit maal moest het hek van de Day Care Center geverft worden. Natuurlijk heb ik ook mee gedaan. Na een half uur lunch pauze gingen we er weer anderhalf uur tegen aan. Daarna waren de lessen klaar en kwamen de andere kinderen ook thuis van school.
Om ongeveer 3 uur krijgen ze dan een snack, een broodje of een custardpuddinkje. Dit maal was het iets anders, want Esther en ik hadden verschillende dingen mee genomen, om eens te trakteren. Ze kregen nu pepernoten, dat ze dog-food noemen en een paar chocolade kerstkransjes. Smullen maar. Daarna moeten ze huiswerk maken en moeten wij hun daar bij helpen, maar de eerste dagen is er natuurlijk nog weinig huiswerk.
Vrijdag heb ik een jongen afrikaanse les gegeven. Echt heel leuk om te doen en erg interessant. 10 uur hadden we een meating, dan wordt de week doorgesproken. s’Middags waren de kinderen vrij van school.
Warm weer en wat is er dan leuker om in het zwembadje te vertoeven voor de kinderen. Ze kunnen er zich erg in vermaken. Toen ik even bij hun kwam kijken, vroegen ze meteen of ik een telefoon in mijn zak had. ik zei van nee en toen wilden ze me in het badje gooien. Ik heb hun verteld dat het wel mocht, maar dat eerst de bril af moest. Zo gezegd zo gedaan en daar werd ik dan met man en macht in het bad geduwd. Kopje onder en de kleren helemaal nat en ze hadden zo’n plezier. Machtig. Ik ben gewoon in de zon gaan zitten om te drogen en het was een aangename verfrissing.
Vandaag een vrije dag. Ik ben even bij de kinderen geweest. Verder rummycub met Esther gespeeld en gelezen. Zo jullie zijn weer bij. de groetjes en tot de volgende keer. Leuk dat er mensen reageren. Als er internet is! horen jullie over een dag of drie wel weer wat van me. gr Baukje