Ik las onlangs dat de koning was opgenomen in het ziekenhuis,en dat hij herstellend is van zijn ziekte!!hoera hoera hoera!!Hoe zou het zijn zonder koning in Thailand,de doodsteek voor de bevolking?totale chaos?Denk er is over na,beste vrienden!!Plastiek.
Dit is inderdaad misschien een leuk discussie punt, mede omdat ik me dit een aantal keer heb afgevraagd toen ik Thailand was. Wat zal er gebeuren als de koning ter overlijden komt?
Persoonlijk denk ik dat dit een gigantische klap voor het land zal zijn, maar wat de precieze gevolgen zullen zijn weet ik niet…
toen de zus van de koning overleed was het al een apparte sfeer. overal vlaggen halfstok, verdrietige mensen. dus als de koning ooit gaat…
Ik denk Karin1976 moest de Koning komen te overlijden,dat we dezelfde toestanden zouden krijgen zoals in Birma!!plastiek.
Hopelijk blijft koning Bhumibol nog lang in leven…al is hij natuurlijk niet de jongste meer en gaat zijn gezondheid toch ook achteruit.
Tsjaaa, wat gaat er gebeuren als hij er niet meer is…moeilijk te voorspellen, hopelijk wordt het geen chaos en worden niet alle farang het land uitgeschopt…
Tsjaaa, wat gaat er gebeuren als hij er niet meer is…moeilijk te voorspellen, hopelijk wordt het geen chaos en worden niet alle farang het land uitgeschopt…
[/quote]
Dave.
Omtrent dat laatste is er al een tijd een forum bezig in de Bangkok Post. http://www.bangkokpost.com/forum/viewtopic.php?f=&t=913&sid=28deec91be193e7a732de1d9edf040a1
Want is de partij(PAD) met aanhangers met de gele T-shirts niet zo happig op de farangs(overigens een woord wat mij mateloos irriteerd).
Vond dit laatst( 2 maanden geleden) ook wel eens goed merkbaar bij mijn dagelijks bezoek om verse croissants etc te halen bij de Frans/Italiaanse bakker te Hua-Hin. Welke ook goed wordt bezocht door de middenklasse Thai, die het blijkbaar vervelend vonden om na mij geholpen te worden en daardoor hun geld alvast op de counter gooide om vervolgens al weglopend hun bestelling door te geven, was mij en mijn Thaise echgenoot in de jaren daarvoor nog niet opgevallen. Ze hadden pech want ik laat me de Hollandse kaas niet van me franse croissant eten.
De farangs, waaronder ik mezelf ook reken, leveren toch aardig wat Baht op voor de Thaise economie. Ik neem aan dat er ik weet niet hoeveel slimme Thais zijn die dit door hebben. Want als je toeristenaantal terugloopt, moet je ze ook nog eens zien terug te krijgen.:disgust:
Dit is de grootste bron van inkomsten voor het land, er lopen en dat weet ik wel zeker een hoop meer slimmere Thais in het rond die dit door zullen hebben, en zullen we Thailand niet in vergelijking met Birma/myanmar moeten trekken daar is men in Thailand al veel te verwesterd voor. Dat lijkt meer op een Belgen grap zoals :dag:Plastiek:chin:(of is dat gs) het aangeeft.
Bitter ernstig en zeker geen Belgiemop!! Ik hou van mijn tweede vaderland!!Ik heb er geen behoefte aan om daar grappig over te doen,het zou niet gepast zijn.plastiek.
Daar de koning hier een enorme morele invloed heeft, elke Thai aanziet hem bijna als heilig, houd hij bij al dat politiek gekrakeel de zaak nog in toom. De zaak is niet alleen, wat, mocht hij overlijden maar zijn opvolging (publiek geheim dat men de zoon niet mag), wie zal dan nog deze macht hebben.
Zonder oneerbiedig te willen zijn, zou het ook goed zijn een voorraadje alcohol in huis te hebben. Hoe lang zal de nationale rouw duren. Ik zou het ongepast vinden om dan drank in te kopen of in het openbaar te drinken.
Ben mede door mijn militaire loopbaan ook een royalist en voor de Belgen onder ons is het goed te weten dat de Thaise koning zeer goed bevriend was met koning Bouwdewijn.
LONG LIVE THE KING