Wat vinden jullie een echte Do en wat een echte Don’t in LOS?
Ik ben benieuwd naar de reacties :chin:
Benader ouderen altijd met respect. Ook op een markt, waar u van een oudere koopman of koopvrouw aan het afdingen bent, of wanneer u zaken doet met een oudere taxichauffeur. Doe uw zaken dan met een glimlach op uw gezicht. U zult uw beleefdheid terugvinden in de te betalen prijs.
- Doe uw schoenen uit voordat u een Thaise woning betreedt, wanneer u bij iemand thuis wordt uitgenodigd. Doe dit ook waar Thaise mensen dit doen, bijvoorbeeld voordat u een schoonheidssalon dameskapsalon etc. binnengaat. Doe hetzelfde als de Thais, en u maakt geen fouten!
-De koning is heilig in Thailand,negatieve opmerkingen in het bijzijn van de Thais zou je best achterwege houden!!
-Busse&treinen& rivierexspress boten hebben stoeltjes die alleen bestemd zijn voor de monikken,als er een monnik opstapt en je zit toecvallig op die plaats,dan sta je op en ga op zoek naar een ander zitje!
-Laat je niet in met drugszaken want voordat je het weet ben jij de pineut(politie werkt met verklikkers)
Kan er nog verschillende opnoemen,maar dat laat ik over aan de rest van de forumleden.
groetjes:georgessiam.
Dont:
een hoop backpackers veranderen totaal als ze aankomen n Thailand ze laten hun haar groeien, nemen dreads, nemen een tatoeage en piercing, laten hun baard groeien, drinken en roken overal dragen rare en vieze kleding etc. echt heel vreemd om te zien
In tempels met je voeten naar de Boeddha wijzen in plaats daarvan altijd met je voeten onder je kont blijven zitten.
Do:
Blijf je zelf geef respect dan ontvang je dit ook terug. Geniet van dit prachtige land en zijn mensen.
een don’t is ook om maar in het wilde weg the waien zeg maar, wat ik ook vreemd vind is dat mensen onder het mom van ik ben in thailand dus alles wat ik eet wil ik pittig hebben.
ook een leuke altijd met stokjes willen eten bijv fried rice is een beetje hetzelfde als soep eten met een vork.
last but not least wees niet kineau als ik zie hoe sommige mensen boos worden over 10 baht dan denk ik altijd ga dan niet op vakantie, kijk dat niet niet veel te veel wil betalen begrijp ik maar 10 baht?
Pittig is gewoon wel lekker, mits in balans met de andere smaken… mmmm somtam met twee pepertjes in…lol2 ![]()
Ik heb een vraag over de drugs gevaren en corruptie in Thailand. Ik ben een 27 jarige vrouw en van plan alleen naar Thailand te reizen voor 3 weken aankomende zomer. Ik heb wel eens enge verhalen gehoord over mensen die drugs in je tas stoppen waardoor er een hoop onschuldige mensen opgepakt zijn. Ik wil helemaal niets met dat hele drugs gedoe te maken krijgen. Het idee alleen al dat iemand me in de val lokt en ik voor niets opgepakt wordt is niet het een plezierig idee. Ben even benieuwd naar jullie ervaringen en kennis hierover.
Dat komt niet voor, zijn allemaal sprookjes.
Ga gewoon lekker genieten, en als je het niet opzoekt zul je niets met drugs te maken krijgen.