Waarom zijn ladyboys (zo noem ik ze nu voor het gemak maar even) wel zo bekend en boyladys niet? Als deze laatste groep ook goed vertegenwoordigd zijn waarom zie/lees/hoor je hier dan in zijn algemeniteit veel minder van?
Wat is de beweegreden om als man een ladyboy te worden?
Ik neem aan dat 5% het marktaandeel in personen/afname is en niet in besteding? Hoeveel % van het totaal komt uit de portemonnee van deze 5%?
Is er een motivatie- en 'klasse’verschil tussen de commerciele en non-commerciele groep?
Ik wil wel graag nog even 1 ding duidelijk hebben: ik ben hier niet om te discussieren of om mijn punt wel of aldan niet te behalen. Ik wil graag de mening en visie van anderen hebben en gooi dus punten op om daar reactie op te krijgen en met name omdat ik dat gevoel heb en niet met 100% zekerheid suggereer. Ik zet niet voor niets dingen tussen aanhalingstekens of haakjes.
Het beste wat je kunt doen als je nog vragen moest hebben,is bij volgende gelegenheid als je in Bangkok verblijft,het op de man afvragen aan een lady-boy,waarom hij “anders” is,wat zijn beweegredenen zijn.Hallo is er een dokter in de zaal???gegroet:georgessiam.
Waarom valt een hetero man op vrouwen? Is er reden voor? Moet er een reden voor zijn?
Ik denk dat door de tolerantie in Thailand meer mensen voor hun geaardheid uitkomen. Als wij hier zo tolerant waren zouden er ook meer omgebouwde, lesbi en homo zijn.
Wat dat berteft kunnen we nog heel veel van Thai leren.
Overigens is het niet zo dat Thai er geen grappen over maken of er de spot mee drijven. Dat doen ze namelijk wel. Maar mensen met een andere sexuele geaardheid beledigen, uitschelden of in elkaar slaan doen ze niet.
Daarvoor moet je in het ‘ruimdenkende’ Nederland zijn.
Het is wel jammer dat dit forum het terrein is van mensen die geen enkele kritiek over Thailand dulden en daarom niet meer objectief zijn. Hierdoor haken ook veel anderen af en blijft er een kliekje over die allemaal hetzelfde roepen.
Komt er nooit eens een interessante discussie op gang.
Bij het Thaiportal forum daar duld men geen enkel kritiek, want als daar sluikreclame gemaakt wordt voor een bepaald boek(met een verwijzing naar jou blog), of als er een topic is over het milleu genaamd “Thaise viespeuken”(met een verwijzing naar jou blog) wat volgens mij ook weer van jou hand afkomt en je als daar dus gefundeerde kritiek/opmerking over plaatst dan wordt het verwijderd,(belangen verstrengeling/ondemocratisch)? Zo wordt een interessante discussie uit de weg gegaan, hier niet.
Blijf ten allertijde objectief en laat me door niks en niets verblinden, maar ik hoef ook niet op alle in volgens jou ogen negatieve bijkomstigheden gewezen te worden, wat bezielt je ?
Of probeer je hier ook reclame te maken voor je blog ?
Mensen…mensen WAAROM dit willen achterhalen ? Een mens heeft zijn eigen niet gemaakt, je wordt geboren met je geaardheid of in en verkeerd lichaam (dit kan je zelf niet uitleggen). Als een bepaalde cultuur (Thailand, Brazilie…) het je toelaat om gemakkelijker katoey, shemale of ladyboy (hoe je noemt) te worden…Waarom niet.
We nemen het aan of niet…Laat ALLE MENSEN toch hun goesting doen, zolang ze je niet storen.
MVG Frank
Ik respecteer iedereen ongeacht geaardheid of afkomst.
Maar volgens mij ben jij diegene die de Thaise cultuur probeerd te doorgronden en die te begrijpen waardoor je hopelijk leert hoe je met hun om moet gaan, of ben je dit alweer vergeten ?
Wat is er op tegen om proberen te begrijpen waarom de Thaise cultuur zo tegenstrijdig is? Dat snap ik niet en waarschijnlijk snappen de Thai het zelf ook niet.
Het is nogal zwart-wit bij sommigen op dit forum. Als je niet voor Thailand ben, dan ben er kennelijk tegen???
Waar maak jij je dan zo druk om, doet een Thai absoluut niet.
Verder is de verwestering zo toegeslagen dat bepaalde dingen in de cultuur of geloof in het heden dagelijkse leven niet meer zijn te handhaven, is dit een logische verklaring ?
Beste Peter ik ken je niet persoonlijk,het kan zijn dat je ook een hart hebt voor Thailand,maar waarom alles in het negatieve trekken,dat vraag ik mij af?Ik maak je geen enkel verwijt maar zo doordrammen,dit niet alleen op wwz,op je blog word Thailand ook niet gespaard!!Gebruik je energie voor iets possitief over het land van de eeuwige glimlach!!Ikzelf ben in mijn leven ook niet gespaard gebleven van alle miserie wat ik vroeger heb meegemaakt in Thailand.Maar toch denk ik altijd het goede van mijn 2de vaderland!Natuurlijk kunnen we niet onderuit dat er sommige problemen zijn in Thailand,maaaar waar ook niet,in ieder land scheelt er wat iets.met beleefde groeten:georgessiam.
Ik denk dat we hier niet uitkomen. Je zegt “alles in het negatieve trekken”?
Ik plaats een posting met alleen maar positieve zaken over Thailand en zelfs dat is niet goed.
Op dit forum is geen plaats voor mensen die een naast een warm hart voor Thailand, ook gepast kritisch zijn.
Het mogen alleen juichverhalen zijn en iedereen loopt dan achter elkaar aan.
Op mijn blog wordt Thailand niet gespaard, zeg je? Het is voor 90% lovend en af en toe kritisch. Maar wat dan? Ontkennen? Kop in het zand steken. Roepen dat Thailand het paradijs is. Nee, dat is Nederland niet, Belgie niet en Thailand ook niet.
Je wil toch niet zeggen dat er geen problemen zijn in Thailand? Achter die glimlach zit veel persoonlijk leed. Ik weet de reactie al. Ja hier is ook niet alles. Dat weet ik, maar dat ontken ik toch ook niet.
En om alleen maar het positieve te belichten komt ook niet objectief en geloofwaardig over.
Ik hou van Thailand, maar ik zie naast al het mooie, ook de schaduwkanten. Wellicht waardeer ik daardoor de mooie kanten nog wel meer dan jullie.
Ik denk dat ik hier niet thuis hoor op dit forum, ik denk dat de meesten hier een beetje doorslaan in de adoratie van Thailand. Jammer want dan blijft er niet veel meer over dan elkaar te overtuigen hoe goed het allemaal wel niet is. Erg voorspelbaar dan ook…
Het is niet persoonlijk. Ik denk dat jullie stuk voor stuk toffe gasten zijn waar je gezellig een Singha-tje mee kan drinken.
Veel succes met het forum en ik wens jullie al het goeds. :dag: