Hallo Allemaal,
Ik heb even een klein vraagje aan jullie. ik wil in onderhandeling gaan met een eigenaar van een internetcafe/juicebar (er zit een kleinbarretje bij het internet cafe). Nu kom ik zelf wel uit de onderhandelingen denk ik zo maar het is blijft natuurlijk wel in een ander land… Nu lees ik op de site van het ministerie dat ze ten alle tijden aanraden om een Thaise advocaat in de arm te nemen. Hebben jullie hier ervaring mee?? Andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom
Er loopt nog een leasecontract voor de komende 2 jaar en dat is reeds betaald.
De enige maandelijkse kosten die overblijven zijn de huur (7000 b per maand) en electriciteit en water. dit volgens de Nederlandse eigenaar van de shop. Maar ik dacht het al hoor een advocaat is mischien niet goedkoop maar kan wel heel erg veel ellende voorkomen (en dus toch in de toekomst goedkoop zijn haha)
Hieronder een link naar de ambassade waarin als je verder scrolt een lijst kunt downloaden met betrouwbare advocaten in Thailand en verdere informatie.
Verder erop te vertrouwen dat jezelf al wel het een en ander hebt onderzocht waar je rekening mee dient te houden als je voornemens bent om een onderneming tegaan overnemen cq opstarten als visa, workpermit etc.
Ga niet alleen zelf dokteren ook al denk je alles wel zelf te kunnen maar laat jezelf professioneel bijstaan zal wat kosten, maar alles beter dan berooid weer terugkomen.
En blijf bij je winkeltje want anders gaat het alsnog fout, zelfs bij de ambassade.
Ik zou geen advocaat nemen, maar een vertrouwde ‘business adviser’ of ‘business services’. Veel goedkoper en vaak veel meer verstand van dit soort zaken dan een advocaat.
:chin:Een goede advokaat is nooit weg maar laat je papier werk zeker vertalen naar het Engels en of Nederlands door een officeel kantoor voor dat je dingen gaat tekenen en je blijft buitenlander dus iedereen wil er aan verdienen dus let goed op voor dat je iets tekent
verder veel succes met alles wat je onderneemt in Thailand:THAILAND: