ik zou graag voor een half jaar een bar willen huren in Thailand[koh samui].
Ik weet dat als je iets wilt kopen je een Thaise compagnon moet hebben en nooit de grootste aandeelhouder mag zijn.Maar hoe zit dat met huren ?zijn de regels anders?en mag je zelf wel achter de bar staan,of moet je Thais personeel de bediening laten doen?reacties kunnen naar [EMAIL=“r_de_wagt@hotmail.com”]r_de_wagt@hotmail.com.
remco ik heb weleens gelezen dat je om een bedrijf te runnen altijd een thai als partner moet hebben voor een bepaald % en werken mag je pas als je 5 thai in dienst hebt of je moet een speciaal bedrijf beginnen maar dat is een bar niet
dit weet ik echter niet zeker maar er komen hier diverse leden die dit wel weten en sommige daarvan hebben al een bedrijf in thailand en zullen je zeker betere info kunnen geven dan ik
beste is denk ik naar een advocaat te gaan want je zult ook een werkvergunning nodig hebben als jezelf achter de bar wilt staan ook al zou je thais personeel hebben. die zullen toch aangestuurd moeten worden en dat is ook werk.
tenzij je een thaise vrouw hebt of vriendin en die alles regelt.
je kunt volgens mij wel gewoon die bar huren dat mag dacht ikgewoon als buitenlander maar voor een werkvergunning zul je toch iets van een bedrijf moeten opzetten en dat kn kostbaar worden zeker als je van plan bent om slechts voor een 1/2 jaar te huren. denk niet dat je veel geld zult verdienen in een 1/2 jaar, je investeert toch al gauw een redelijk bedrag als je het goed wil doen.
Je kunt zonder problemen huren. Maar je mag niets maar dan ook niets doen met de zaak zonder werkvergunning. Om een werkvergunning te krijgen zul je een bedrijfje moeten opzetten. Dat kan een Co. Ltd zijn of, als je getrouwd bent, een eenmanszaak op naam van je vrouw. Via deze bedrijven kun je dan een werkvergunning krijgen.
als je in nederland een bedrijf begint heb je contacten met de gemeente, de kamer van koophandel etc.
Wie zyn toch die slimpies die denken dat thailand een achtergebleven gebied is waar ze met hun armzalige centjes de blanke sinjeur kunnen uithangen.
In nederland bv. moet je een horecasdiploma hebben, maar onze helden huren een barretje, de vriendin betaalt geen huur terwyl ze in Nederland zitten. En alles is kwyt:was:
Jongens ga eens naar een advokaat!
Ik zou een en ander opstarten met myn vriendin indertyd te Pattaya, aldaar vroeg de advokaat haar een zeker papier van de gemeente waarop stond dat ze"“alsware gehuwd” met iemand samen woonde…