Thais of Indonesisch eten?

Ik heb gehoord dat indonesisch eten minder gevarieerd en minder lekker is dan in thailand. Wie is hiermee eens? Of niet?
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Niet mee eens!

Indonesie is een land groter dan Europa. Iedere streek heeft zo zijn eigen gerechten, die allemaal lekker en gevarieerd zijn. En bestel je in Thailand vaak slechts een gerecht, in Indonesie kun je op heel veel plekken ‘pandang’ eten krijgen, wat wilt zeggen dat je heel veel gerechtjes in allemaal kleine schaaltjes krijgt opgediend.

Wat wel het geval is, is dat varkensvlees op veel plekken (behalve Bali) moeilijker te krijgen aangezien Indonesie een Moslim land is. (Maar ook in Thailand heb ik eigenlijk niet veel varkensveels gezien, maar met name kip en vis.)

Hmmm…moeilijke vraag. Ik denk dat ik thais eten verkies boven indonesisch. Ik ben het wel met Jenny eens dat indonesisch heel gevarieerd is, maar de smaak van thais eten vind ik iets beter, met name de groente. Als ik hier in een warung eet dan is de groente vaak wat waterig en flauwtjes. Maar verder smaakt het wel hoor :stuck_out_tongue:

Mijn voorkleur voor eten is Thais, vooral de kipgerechten. Maar mn voorkeur te reizen is Indonesie.
Lekkerste eten in Indonesie (IMO) vers gevangen en geroosterde zeevis, niet te vergelijken met de vis hier.
Ook krab (kepiting) kan ik je erg aanbevelen.

Ik ga voor indonesisch, alhoewel ik Thais ook erg lekker vind…
Moet er wel bij zeggen dat ik de restaurants in de achteraf dorpjes/straatjes altijd leuker vind dan de toeristische plaatsen!