mijn vriendin en ik gaan voor de eerste keer naar Thailand (zij: 25, ik 24). We hebben dit geboekt bij Thailandonline (de rondreis noemt Woudreuzen en Bounyeilanden) en gaan de volgende route doen (7 juni-21 juni):
2 daagjes Bangkok
Tree Tops (boomhutten) en rondtocht Khao Sok national park (jungle)
Krabi (Ao Nang)
verkenning van de Phang Nga baai, Ko Yao Noi (overnachten in Bungalows
bootexcursie naar Ko Hong
Ko Yao Noi per jeep of minivan
Phuket (Kata Beach)
…en dan waarschijnlijk jammer genoeg huiswaarts…
Zijn er mensen die meer kunnen vertellen over iets wat ik opgenoemd heb, of die er een ervaring van hebben. Kan me iemand vertellen hoe Thailandonline meegevallen is (niet dat ik het niet vertrouw ). Verder zou ik willen weten… is het echt nodig pillen te slikken tegen malaria in de Jungle, of is het gebruik van een deet-houdende creme voldoende? Wat is er vooral aan te raden in Bangkok??
Ik ben behoorlijk nieuwsgierig want ik heb al veel goeds over Thailand gehoord… alvast bedankt voor je reactie
Lijkt me eens schitterende reis aangezien de plekken die je gaat bezoeken. Alleen hoop ik dat het weer een beetje voor je meezit.
Voor die paar dagen in de jungle is het denk ik niet nodig om malariapillen te slikken (troep). Het grootste gedeelte van Thailand is geen risico gebied, met name de grensgebieden met Laos, Myanmar en Cambodia zijn in trek bij de Aedes familie.
Voor meer info zou ik de ggd raadplegen, alhoewel die natuurlijk alleen al voor de statement “nee meneer daar heeft u geen malariatabletten voor nodig” de nodige euros uit je broekzak schudden.
Zelf ben ik een magneet voor muggen en tijdens mijn huidig verblijf 1,5 jaar nog geen enge ziektes gehad. Ik gebruik snachts (als de Aedes malaria mug actief is") zo`n “stop-contact ding” die ze op een afstand houd. (overal te koop hier) Meer kans maak je denk ik op dengue :ph34r: enfin maak je maar geen zorgen… B)
Er zijn zoveel dingen te zien in Bangkok het ligt ermaar aan wat jullie leuk vinden. De bayoke tower is het hoogste gebouw van thailand en met een beetje geluk kunnen jullie daar een mooi uitzicht bezichtigen en goedkoop een hapje eten. Verder staat het “royal palace” hoog bovenaan de lijst van veel bezoekerers. Of misschien heb je interesse in plaatsen waar geen toeristen komen en ga je rondlopen op een locale avond mark genaamd Sappan Phut. Er zijn zoveel mogelijkheden.
In Bangkok is ‘Chatuchak Weekend Market’ erg leuk om te bezoeken. Het is de grootste markt van de wereld en dus zeker een bezoek waard. Bijna alles is er wel te koop. Waar je wel rekening mee moet houden is dat deze markt wel alleen in het weekend plaats vindt. En let op, dit is geen avondmarkt! Des te vroeger je er bent, des te koeler het is en het is dan ook nog wat rustiger, wat weer zijn voordelen heeft.
Als je niet in het weekend in Bangkok bent, zou je ook naar een andere markt kunnen gaan. Er zijn er namelijk genoeg (ookal zijn deze dan niet zo groot als de ‘Chatuchak Market’).
Krabi schijnt erg mooi te zijn, maar ik ben er (nog) nooit geweest. Het is iets minder toeristisch of “vol” als Phuket, en schijnt nog wat ongerepter te zijn. Laatste keer dat ik in Phuket was, is alweer jaren terug, dus ik neem aan dat het nu een stuk drukker is en ook meer bebouwd. Kata beach was toen nog erg rustig, maar dat zal wel zijn veranderd inmiddels. Het drukst is Patong Beach, wat helemaal vol zit met barretjes en de Holiday Inn toeristen. Niet echt een aanrader dus als je lekker aan het strand wilt liggen. Huur een brommer of iets dergelijks, dan kan je een beetje rond rijden en zelf het eiland verkennen.
Kamala Beach en Karon Beach vond ik altijd wel mooi.
Originally posted by nudea@29-04-2004, 09:04:52
** In Bangkok is ‘Chatuchak Weekend Market’ erg leuk om te bezoeken. Het is de grootste markt van de wereld en dus zeker een bezoek waard. Bijna alles is er wel te koop. Waar je wel rekening mee moet houden is dat deze markt wel alleen in het weekend plaats vindt. En let op, dit is geen avondmarkt! Des te vroeger je er bent, des te koeler het is en het is dan ook nog wat rustiger, wat weer zijn voordelen heeft.
**
Ja Nudea had natuurlijk helemaal gelijk de Chatuchak markt is die van in het weekend. (ik ga niet zo vaak naar de markt )
Ik heb het even aangepast die wat ik bedoelde is “sappan phut” deze is alleen door de week (savonds tot na middernacht. ) Veeel kleiner en meerendeels kleding / CDs en prullentjes maar wel echt Thai.
Dwz bijna geen toeristen. En dat merk je natuurlijk ook in de prijzen.
De markt in het weekend, Chatuchak, gaat om 6 uur dicht.
Over Krabi gesproken, dit is zeker een perfecte locatie voor koppeltjes.
In Phuket zijn nog steeds veel rustige plaatsen te vinden maar ze proberen je al snel in Patong te stoppen.
wij zijn afgelopen december in thailand geweest waaronder tree-tops en phuket
treetops was wel leuk tip :neem een zaklamp mee want de lampjes die er hangen geven niet veel licht,hang ook geen kleding e.d aan het rekje op de boomstam,vanwege het ongedierte .
de volgende dag naar de jungle wat ik persoonlijk echt geweldig vond,op de boot erheen kan je a:voorin gaan zitten(je loopt dan wel kans om nat te worden)
b:achterin gaan zitten(hier komen een paar oordopjes zeker van pas!!!vanwege het motorgeluid,lees bij aankomst in de jungle even het gastenboek voor allerlei handige tips)
phuket vonden wij wat minder aangezien je dan uit de rust in een vrij druk toeristisch iets komt,maar dat is maar net waar je van houd
wij hadden geen malariatabletten ,wel inentingen (dtp en hepatitus)inentingen kun je ook bij je huisarts halen dit is goedkoper dan bij de ggd,anti-muggenspul is te verkrijgen bij de apotheek,maar is ook in thailand goed te verkrijgen,t is in ieder geval een stuk goedkoper.
neem niet te veel kleding mee,want je kan daar alles goedkoop aanschaffen
p.s een stopcontactding heb je in de jungle en threetops niks aan want er is geen stroom
In Thailand heb ik geen malatiatabletten geslikt omdat dat volgens de door mij bezochte arts niet nodig was maar ook de plaatselijke bevolking geeft dat aan. Wel heb ik in de jungle onder een klamboe geslapen en heb ik Thailand een antimuggenspray gekocht met een hoge hoeveelheid deet.
Krabi is vooral een plaats waar reizigers doorheen trekken om naar een van de eilandjes Ko Phi-Phi (erg mooi maar (veel) te druk) en Ko Lanta (echt nog een stukje paradijs) of verder richting Maleisie te gaan.
Dit is echt zonde want je kunt er veel doen en het is niet al te overbevolkt door een verkeerd soort toerist. Er is aan de haven aan het einde van de dag een markt met het meest heerlijke eten, de mensen zijn er echt aardig, mooie Wats, leuke winkeltjes en ik heb er ook een fantastische kanotocht gemaakt.
Aan te bevelen restaurantje is Kwan, gelegen aan het haventje. De eigenaresse is een leuke, jonge thaise meid. Ze verkoopt heerlijke broodjes (ja na een paar maanden rijst is dat wel weer eens lekker) en ook de fruitshakes zijn erg lekker. Verder heb je nog May and Mark, genoemd naar de kinderen van dit goed kokende stel. Overheerlijke pittige curry’s.
De jongens die langs de haven lopen proberen je een een boottripje aan te smeren. Het lijkt allemaal erg irritant maar laat je eens vervoeren naar Rayleigh beach, de prijs weet ik echt niet meer maar daar kom je altijd wel uit. Je komt aan op een klein strandje waar je via meerdere paden naar de andere kant van het eilandje kunt lopen en daar is het… Een prachtig strand, blauwe zee, blauwe lucht… ja zo moet het echt altijd zijn! Ook kun je hier de rotsen beklimmen met allerlei bedrijfjes.
Hmm, nou ja er is echt teveel om op te noemen, ik weet zeker jullie zullen het geweldig vinden!