Ik ben Ellen. Mijn man en ik hebben tickets gekocht voor onze zomervakantie. We komen in de nacht van 26/27 juli aan in Bangkok. Hier willen we dan een paar dagen blijven. 31 juli willen we een tour maken richting the river Kwai voor een paar dagen. Als we terugkomen in Bangkok willen we met het vliegtuig naar Phuket of iets dergelijks vliegen voor een strandvakantie en ter plekke nog enige dagtochten of tours doen. Aangezien we maar 15 dagen vakantie hebben wil ik thuis een planning maken voor deze reis. Wie heeft er ideeën hoe ik deze vakantie het beste in kan vullen? Zijn er ook leuke strandlocaties niet te ver van Bangkok? 8 Augustus willen we een hotelletje dicht bij het vliegveld. 9 Augustus vliegen we weer richting Amsterdam.
Hoi Ellen,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat jullie plannen hebben om op reis te gaan naar Thailand.
15 dagen naartoe gaan is ook geen vetpot,zou zeker de verre inlandse bestemmingen overslaan en gewoon als je van plan bent om een strandvakantie te doen het dichterbij bij Bangkok houden.
Je kan bevoorbeeld eventueel naar Koh Samed?
Koh Samed is een klein eiland in het oosten van de Golf van Thailand. Zowel vanuit Bangkok als Pattaya is het makkelijk en snel te bereiken.
Het eiland ligt op 200 kilometer van Bangkok en is vooral bekend vanwege de witte zandstranden, veel koraal en kristalhelder water.
Vanaf de Eastern Bus terminal in Bangkok vertrekken de hele dag en avond door aircon-bussen naar Rayong (ca. 120 Baht), en vervolgens per song thaew-taxi naar Ban Phe, waar de pieren zijn. Er zijn trouwens ook bussen die rechtstreeks naar Ban Phe rijden.
Vanaf twee pieren in Ban Phe Saphan Nuan Tip en Saphan Si Ban Phe) varen van 's ochtends 08.00 tot 's avonds ca. 17.00 uur met regelmaat ferry’s naar Koh Samed.
Op Hat Sai Kaew, het populairste gedeelte van het eiland, zul je wel veel ‘luxe toerisme’ zien maar hoe verder je naar het zuiden gaat hoe minder dit wordt. Ao Hin Khok, Ao Phai en Ao Wong Deauan zijn alle drie goed geschikt voor reizigers op een klein budget. De stranden zijn hier prima maar niet te druk. Vooral in Ao Hin Khok vind je een paar prima guesthouses.
Andere opties van dichterbij strandvakantie is Hua Hin : ik vind het een geweldig stadje het is er zo veelzijdig, en je hebt er ontzettend veel bezienswaardigheden, zoals de Cicada Market is ook wel een aanrader een relaxte markt met veel kwaliteit artikelen, het ligt aan weg van Hua Hin naar Khao Takiab,
En voor een mooi uitzicht over Hua Hin kun je naar het Khao Hin Lek Fai park is ongeveer 15 minuten rijden vanaf het centrum van Hua Hin.
Het Sam Roi Yot National Marine Park is echt waanzinnig vooral het zoetwater moeras met de houten loopbruggen van bijna een kilometer lang over een veld van waterlellies echt schitterend om te zien.
Om het stadje Hua Hin te bereiken vanuit Bangkok kan je een Aircon bus nemen vanuit BKK southern station duurt ongeveer 3 uur, kost 140-165 baht.
Leuker en mooier is de treinreis, 3e klas 100-234 baht, 2e klas 292-382 baht. De reis duurt ongeveer 4 uur. De prijzen verschillen, omdat sommige treinen sneller zijn dan de andere. het Hualamphong treinstation is met de BKK-metro gemakkelijk en goedkoop te bereiken.
In de 3e klas is de reis het leukst, je zit dan tussen de Thai in, wel op harde houten bankjes.
Indien je nog op zoek bent naar meer informatie ,dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret Ellen !
groet,georgessiam.