:wereld:Hallo,
Ik wil graag in november tot april 2008 naar thailand en ik heb moeite al met het begrijpen van welke visa heb ik nodig voor een verblijf van 5 maanden. Ook kan ik geen redelijke retour tiket vinde voor deze periode. Kan iemand mij een advies geven?
Met dank.
adriana
Hallo,
Als je gaat rondreizen is het alleen mogelijk om een multi entry te krijgen en dat is dan 2x 90 dagen. Dan zul je na 90 dagen een visumrun moeten doen dat betekend dus naar een ander land en weer terug. Je zou kunnen kijken bij www.ltu.de dan vlieg je via duitsland dat scheelt nu veel geld. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je in gedachten heb.
gr vna Moira
Als je alleen naar Thailand gaat heb je zoals Moira zei voldoende aan een dubbele touristen visa. Vraag hem zo laat mogelijk aan bij het consulaat in Amsterdam, ongeveer een week van te voren.
Met een dubbele touristen visa kun je twee keer naar Thailand te gaan en iedere keer 60 dagen in Thailand verblijven. Ieder verblijf van 60 dagen kun je in Thailand zelf verlengen met 30 dagen bij een immigratiekantoor, voor de prijs van 1900 baht. Het geeft je in totaal dus bijna 6 maanden verblijf. Na de 60 dagen (of 90 indien je een verlenging vraagt) moet je Thailand uit, maar kun je direct dezelfde dag weer terugkomen om gebruik te maken van je tweede visa.
De verlenging kun je ongeveer een week voor het aflopen van de 60 dagen aanvragen.
Hallo,
Wat ga je eigenlijk doen die 5 maanden daar ben ik wel benieuwd naar?
gr van Moira