Hoioi,
wie kan mij overtuigen waarom juist Vietnam (zuid! heb maar 4 weken dus wil het zuidelijk deel doen) of juist Thailand? Ik heb gehoord dat de bevolking wat meer Engels spreekt dan in Vietnam. Het openbaar vervoer veel beter is geregeld en sowieso alles eigenlijk ‘beter’ zou zijn in Thailand.
Ik wilde ook graag naar Thailand maar omdat ik veel leuke reisverhalen over Vietnam heb gehoord heb ik me vooral op Vietnam gefocust.
Vliegen naar Thailand is iets goedkoper want voor Vietnam zou ik ook gewoon naar Bangkok gaan en met AirAsia naar Ho Chi Minh City.
En natuurlijk kan ik 1 van de 2 ook een andere keer doen, maar niet binnen een jaar of anderhalf.
Ik denk inderdaad dat in thailand iets meer engels word gesproken het openbaar vervoer iets beter is geregeld dan in vietnam, persoonlijk ben ik een echte thailand fan en kan ik uren over dit geweldige land praten, maar hiervoor nu hier geen tijd dus een korte reden om voor thailand te kiezen is denk ik dat het inderdaad een heel gemakkelijk te bereizen land is en een geweldig land om zuid oost azie te leren kennen ik denk dat thailand meer cultuur (paleizen, tempels, etc, etc) te bieden heeft als zuid vietnam en ook mooiere stranden heeft wat ik persoonlijk altijd wel pretig vind om een reis in alle rust af te sluiten
Als voordelen van vietnam zou ik willen zeggen dat je de extra kosten van een ticket bangkok ho chi min city wel weer terug zal verdienen daar het iets goedkoper is dan thailand en ook dat als je eenmaal in thailand bent geweest de kans groot is dat je ook verslaafd raakt aan dit land en daardoor niet meer in vietnam terecht geraakt.
ik ben afgelopen December in Hcm en omgeving geweest en moet zeggen het is ook een heerlijk relaxte stad en omgeving hoor.Er is daar ook genoeg te zien en de mensen zijn ook vriendelijk (al zien de meeste toch ook wel een wandelende atm).
Thailand daar tegen blijft voor mij echt de nummer 1. Het reizen is er makkelijker,de mensen net even vriendelijker en ook het Engels van de gemiddelde Thai is net even beter. Ook is er mijn inziens meer te zien dan in Vietnam.
Ik weet niet of het je eerste keer is dat je naar Azië gaat? Mocht dit het geval zijn kan je misschien beter kiezen voor Thailand het is er namelijk net even makkelijk reizen,zeker voor een eerste keer. Maar goed net wat andere je ook kunnen vertellen het gevaar van Thailand is dat je er heel snel aan verslaafd raakt en je misschien wel niks anders meer wil lol2
Ik denk dat je niet door een ander overtuigd moet worden maar zelf gewoon ondervinden, ieder land heeft zijn eigen bekoringen en om te ontdekken wat voor jou de leukste bestemming is kan alleen door zelf te proberen.
Als je de mogelijkheid hebt doe een paar jaar iedere keer een ander land dan pas zal je vanzelf een voorkeur krijgen voor een bepaald land.
Maar wat je ook kiest zowel Vietnam als Thailand zijn prachtige landen om te bereizen en daar zal je beslist geen spijt van krijgen.
Ze zijn allemaal uitstekende keuzes … Vietnam heeft een aantal fascinerende bezienswaardigheden , van Halong Bay naar Hue en alle overblijfselen van de oorlog . Mooie stranden , lekker eten , goede accommodatie en spotgoedkoop.
Thailand is de gemakkelijkste plaats om te bezoeken met een goede toeristische infrastructuur , goed eten , leuke mensen.
Thailand is inderdaad “makkelijker” te bereizen maar ook meer toeristisch daardoor! Vietnam is verschrikkelijk mooi en ook prima te bereizen. De trein rijdt voor een prikkie van Noord naar Zuid en de bus is ook prima (Sinhcafé). Het is jammer dat je je beperkt tot het zuiden, want het Noorden (Halong Bay, Hanoi, Nihn Bihn) is echt schitterend. Helaas weet ik niet hoe de rest van het zuiden (onder HCMC) eruit ziet.
Maar ik ben het eens met rik072 dat als dit je eerste keer ZO-Azië is, dat je dan beter Thailand kan bezoeken, al is het alleen al om de taal. In Vietnam spreken ze beter Frans soms dan Engels.
Dat is ook zeer de moeite waard hoor!! De Mekong Delta is echt helemaal super. Het nadeel is echter wel juist omdat het nog minder toeristisch is het soms lastig om er te komen.Ik was alleen en het was bijna niet alleen te doen.En dan bedoel ik qua prijs etc het is een stuk beter te doen met meerdere.Toen ik het hierover had met andere reizigers bleek dat zij het zelfde probleem ondervonden,maar het probleem was toen ook weer zo opgelost we gingen met ze zessen.:chin: Dus Zuid is ook zeker een aanrader.
Vietnam was een franse kolonie. En tijdens de vietnam Oorlog kregen ze ze stuen van USA. Omdat de franse kopje onder dreigten te gaan. Vandaar dat ze in Vietnam eerder frans spreken dan engels
Behalve de delta zijn er nog andere bezienswaardigheden? Hoe is het strand? Zijn er mooie paradijselijke eilanden zoals bij Z-thailand? Is Cân Tho interessant? …