Thailand trip - maart 2011 / voorlopige planning / vraagtekens!

Hoi allemaal,

In maart vertrek ik samen met 3 vriendinnen voor 17 dagen naar Thailand. Dit wordt onze eerste kennismaking met Azie! Onze tickets zijn inmiddels geboekt en de voorlopige planning is gemaakt. Doordat wij maar 17 dagen gaan kunnen we natuurlijk niet alles zien en doen wat wij willen en daarnaast zijn wij met z’n vieren en dat betekent een ieder verschillende wensen heeft. Onze vakantie zien wij graag gevuld met: meerdere dagen op een tropisch eiland ter ontspanning, (nachtelijke) jungletrekking, cultuur opsnuiven, dieren, outdoor activiteiten en uitgaan en niet te veel tijd ‘verspillen’ aan reizen. Wij zijn tot de volgende route gekomen, graag jullie tips & tricks!

Dag 1: AMS - Bangkok
Dag 2: Aankomst Bangkok rond het middaguur (sightseeing)
Dag 3: Bangkok (sightseeing)
Dag 4: Bangkok (fietstour + sightseeing)
Dag 5: Bangkok - Kananchaburi (floating market, bridge over the River Kwai) / overnachten in het Floatel)
Dag 6: Kananchaburi (Erawan NP)
Dag 7: Kananchaburi - Bangkok - Chiang Mai (een reisdag: 's ochtends vertrek uit Kananchaburi zodat wij in de vroege avond een binnenlandse vlucht kunnen pakken naar Chiang Mai)
Dag 8: Chiang Mai (jungletrekking, heetwaterbron / overnachting in een dorpje op een bamboematje)
Dag 9: Chiang Mai (trekking met olifant)
Dag 10: Chiang Mai - Bangkok - Surat Thani (een reisdag: ochtendvlucht naar Bangkok en met de nachttrein naar Surat Thani)
Dag 11: Surat Thani - Khao Sok NP (tuben, apentempel / overnachting in een boomhut)
Dag 12: Khao Sok NP - Koh Samui
Dag 13: Koh Samui
Dag 14: Koh Samui (bijv: snorkelen of zeekajakken)
Dag 15: Koh Samui
Dag 16: Koh Samui - Bangkok (nachttrein)
Dag 17: Bangkok - AMS (late vlucht, dus we hebben nog een hele dag Bangkok).

Bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Thaitrip (Denise)

Hoi Denise,

Persoonlijk zou ik Kanchanaburi uit het programma halen (maar dat is slechts mijn persoonlijke mening). Ik vond het een flinke trip en vond het ter plekke allemaal een beetje tegenvallen. Moet ik er wel bij zeggen dat wij niet aan de Hellfirepass zijn toegekomen en die had ik toch wel graag willen zijn. Erawan watervallen waren daarentegen prachtig, maar het kost op deze manier wel 3 dagen!
Ik zou die extra dagen aan Chiang Mai vastplakken, een relaxte stad waar genoeg te doen is in de omgeving. Om voor 2 dagen vanuit Bangkok naar Chiang Mai te reizen en dan alweer terug kost een hoop tijd. Je bent dan bijna langer onderweg dan dat je in Chiang Mai bent.
Je zou het ook om kunnen keren en Chiang Mai schrappen (zou ik nooit doen ;)) en dan trekking doen in de omgeving van Kanchanaburi. Immers, als je alleen op 2-daagse trekking gaat, zie je toch niks van de stad. Reken er ook op dat je als je 's avonds in Chiang Mai bent, nog als een gek op zoek moet naar een trekking voor de volgende dag, of wil je die van te voren boeken?

Reizen is best vermoeiend in Thailand vond ik. Wij zijn zelf 1x met de nachttrein gegaan, 2x met een binnenlandse vlucht en een paar keer met de boot. En wat kleinere stukjes met de bus.
Je moet toch steeds weer op tijd uitchecken, of je kan pas 's middags inchecken… En het reizen zelf kost natuurlijk ook tijd. En ookal gaat vliegen snel, je moet tóch een uur van te voren op de luchthaven zijn, op je tassen wachten en weer doorreizen. Kost toch allemaal veel tijd! Om die reden zou ik Kao Sok misschien ook skippen, of er een dagje langer blijven en een dagje korter op Ko Samui.

Voor ons was het ook de eerste keer Azie, en ik ben blij dat we het in die zin wat rustiger aan hebben gedaan. Er is zó veel te doen en te zien, en door alleen alle highlights mee te pakken scheur je in no time het land door zonder ergens echt even lekker te kunnen genieten.

Veel succes en plezier met de voorbereidingen!

1 like

Ik denk dat je meteen weer aan vakantie toe bent.
Ben het met cetje eens, skip wat in je programma en ga volgend jaar weer.

Auk