Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier. Ik ben Sabrina en ben 21 jaar, ik hou van reizen(jammer genoeg mijn vrienden niet echt), lezen, sporten en nog meer. Ik studeer in 2015 af aan de Haagse Hogeschool na vier jaar Culturele en Maatschappelijke Vorming te hebben gestudeerd.
Ik weet dat het nog erg ver weg is, maar wellicht heeft iemand al ideeën of plannen. Ik wil graag voor zo’n 4 weken naar Thailand. Dingen die me daar leuk lijken zijn: fietstocht door Bangkok, strand, duiken, tempels bezoeken, jungle tocht, naar de ‘echte oude’ bevolking en ook een dagje winkelen lijkt me leuk. Natuurlijk sta ik voor alle andere dingen ook meer dan open!
De reis zal ergens plaatsvinden tussen 10 september en 20 november, mijn budget is tussen de 1200 en 1500 euro zonder vliegticket. Voor een paar nachtjes vind ik heeeeeel erg eenvoudig slapen niet erg maar liever niet de hele reis.
Ik zoek een vrouwelijke reisgenoot tussen de 18 en 25 jaar. Dus, ben je net zoals ik al megavroeg bezig met plannen en ideeën opdoen, laat een berichtje achter. En wie weet zitten wij dan straks zo :vak02:
Ik zag je planning super gaaf! Maar denk je dat je budget niet een beetje weinig is, aangezien je niet alleen maar in hostels wil en denk ik ook nog wat wil ondernemen? Gr. Glenn
Dank je voor je berichtje! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat men van zo’n 25euro per dag moest uitgaan… 25×30=750 dus vandaar haha. Hoeveel raad jij aan? Groetjes!
Dan ben je erg low budget en kan je bijna niks ondernemen! Ik ga zelf altijd van zo 45 euro per dag uit, want iedere backpacker wil natuurlijk een souveniertje of iets anders leuks kopen. Verdiep je een beetje in de prijzen van alles!
Bijvoorbeeld een busrit kost je 100baht ongeveer 2 euro, dit doe je vaker aangezien je van tempel naar hostels gaat en terug. Dan een hostel kost je al gauw rond de 400 á 500 baht (10 euro) per dag. Eten kost weinig ongeveer zo`n 2 euro voor een maaltijd. Dit doe je 3x op de dag! Althans de meeste dan. Dan zit je al op 25 euro. Dan heb je de excursies en drankjes niet een mee gerekend. Erg low budget dus, voor aangezien jij ook nog beetje luxer wil slapen af n toe. Kijk anders op me site! Daar vind je tips die ik geef in me voorbereidingen in mijn reis!
Dank je wel! Ik ga zeker even op je site kijken, maar als ik 1500 meeneem is dat al 50 euro per dag gelukkig. Dus ga nog wel even doorsparen. Die 1200 a 1500 waren zonder vlieg tickets:p ga nu even op je site kijken groetjes
I weet niet of je nog een andere tijd hebt om te gaan, maar houd er rekening mee dat met name de maand september erg nat is in Thailand. Hoe dichter je gaat naar de maand november, hoe minder kans je hebt dat het veel regent. Het regenseizoen in Thailand begint half mei tot en met eind oktober. Iedere dag heb je dan wel kans op regen, met het hoogtepunt in september.
Idd! Maar dit hangt ook nog van noord of zuid af, hoe noordelijker je zit hoe meer kans je hebt op goed weer! Ga dus van noord naar zuid! En als je in 2014 gaat heb je een reis buddy als je dat wil! Gr.
Kon ik maar al in 2014 gaan zomervakantie is al geboekt naar Tenerife, ook erg leuk natuurlijk! En daarna ga ik afstuderen dus kan niet echt spijbelen haha.