laat ik mij als eerste voorstellen ik ben een jonge moeder van alweer bijna 29 en ik wil graag met mijn kids van nu 9 en 6 jaar volgend jaar en mijn partner een rondreis Thailand doen. nu heb ik n beetje rond zitten kijken en ik blijf t allemaal erg duur vinden?! graag zou ik willen horen en weten van andere gezinnen hoe zij zo goedkoop mogelijk en natuurlijk wel veilig dit met hun gezin hebben ervaren.
Zou deze vraag verplaatsen naar het Thailand forum maar ik kan alvast één ding verklappen: Thailand is een relatief goedkoop vakantieland, zeker voor Westerlingen.
Thailand is niet meer zo goedkoop als jaren geleden, ook hier zijn veel dingen de afgelopen jaren duurder geworden. Ook de slechte koers van de Euro t.o.v. de Baht (door alle Euro-ellende in Europa) maakt het allemaal iets duurder hier. Maaaaar…voor Westerlingen is het hier zeker nog allemaal goedkoop. Avondeten kan je al voor een Euro, goede hotels zijn vergeleken met Europa nog erg goedkoop, en ook een taxi kost een habbekrats.
Een reis door Thailand kan je zo duur maken als je zelf wilt. Mocht je alles van tevoren willen vastleggen (hotels, tours e.d.), neem dan gewoon even contact met mij op.
Wij hebben een aantal jaren geleden een rondreis door Thailand gedaan met de kinderen (toen 2 en 3,5 jaar oud). Wij hadden alles van tevoren geregeld: een gedeelte via thailandonline.nl en een gedeelte zelf (binnenlandse vluchten en strandhotelletje op Koh Samui). Doordat we dit allemaal van te voren hadden geregeld was het niet echt goedkoop. Wanneer we nu terug zouden gaan zouden we veel meer ter plaatste gaan regelen. Ook omdat het een heel makkelijk land is om in te reizen. Het hotelletje op Koh Samui beviel niet zo goed: ik ben toen langs het strand gaan lopen en heb bij een ander hotelletje dat wel wat leek gevraagd of er plek was. Vervolgens zaten we in een airco-hotel met 2 kamers voor minder dan het hotel dat we via internet geboekt hadden.
Reizen in Thailand met kinderen is trouwens erg leuk, want de Thai zijn dol op kinderen (en die van ons waren hoogblond en natuurlijk nog erg klein).
Hoop dat jullie een leuke reis hebben!