Nieuw op dit forum, maar niet nieuw in Thailand. Ik ben er vier keer geweest, maar dat was voordat er kinderen waren. Ze zijn nu 8 en 6, dus het kan nu zeker, al was het alleen maar omdat we tussendoor ook twee keer in India zijn geweest
Nu hebben we vluchten geboekt, 5 weken juli en augustus 2009, in vliegen naar Chiang Mai en terug vanaf Singapore.
Uiteraard zijn we al driftig aan het internetten geweest, maar we zijn zeker op zoek naar ervaringen en tips van ouders die hetzelfde hebben gedaan op het gebied van accomodatie, transport en leuke bestemmingen.
Nou zou ik mijn polsen lam kunnen typen om je te vertellen wat je in Thailand allemaal met je kinderen kunt doen. Maar ik ga het simpel houden; ik kan eerlijk gezegd niet verzinnen wat je hier niet met je kinderen kunt doen.
Ben ooit zelfs met een 4-jarige in de buggy door Patpong gelopen. Inmiddels is deze jongen 11 en herinnert zich nog steeds die straat “waar de meisjes op tafel dansen” (we zijn overigens nergens naar binnen geweest, maak je geen zorgen). Nou wil ik niet beweren dat dit een must-see is, maar alleen als metafoor dat je zelfs op de meest uitgesproken plekken voor volwassenen nog terecht kunt.
Voorzover er beperkingen zijn, zullen dat vooral beperkingen zijn die je jezelf oplegt. Kinderen zijn overal welkom.
De tijgertempel is inderdaad leuk om te bezichtigen. De Erawan watervallen zijn ook leuk.
Ik ben veel mensen tegen gekomen die met kinderen naar Thailand zijn geweest. Bijna alle dingen zijn leuk om met kinderen te bezichtigen, zeker omdat ze al 6 en 8 jaar zijn.
Bij Chiang Mai is ook een mooi olifanten opvang kamp. http://www.bring-the-elephant-home.nl/nl/ zeker iets wat kinderen en volwassenen niet zullen vergeten, ik vond t geweldig:zon02:
Even een vraagje, hoe ZIT dat nu met die tijgertempel…? Ik hoor zovelen spreken over wanpraktijken en tegelijkertijd wordt het constant aangeraden… Op dit moment ben ik toch eerder geneigd om het te vermijden… (noem het een ‘buikgevoel’).
Ben net terug uit Thailand, en heb gezwommen met dolfijnen,
dat kun je doen in Laem Sing, dat ligt bij Chanthaburi.
Je kunt er overnachten, www.laemsing.com , met name Siri Hotel is erg vriendelijk en zeer netjes, prijs 700 baht, er zijn ook adressen voor een homestay, ik heb er drie gezien, er staat er een op de website.
Je kunt ook vanuit Chanthaburi zwemmen met dolfijnen als dagtocht boeken, dat kan bijv. bij The River Guesthouse. In Chanthaburi kun je ook de edelstenenmarkt bezoeken, leuk om te zien hoe men daarin handelt aan tafeltjes.