Thailand met highlights Cambodja

Vorig jaar hebben wij 3,5 week door Thailand getrokken. We hebben dus Bangkok, Phuket, Khao Sok, Koh Tao en Chiang Mai allemaal gezien.
Thailand is ons echter enorm goed bevallen en we zouden graag terug willen dit jaar in november.

Maar we vinden het ergens ook weer “zonde” om 2 keer naar hetzelfde land te gaan. Nu wilde ik het combineren met een stukje Cambodja.
Zie onderstaan reisschema…is dit een beetje oke zo?
Of zijn er mooiere dingen te zien in Cambodja dan standaard Phnom Penh en Angkor Wat?

We vinden Angkor Wat wel een must maar ik twijfel of we er echt 2 dagen nodig hebben?? Vaak heb ik het na een aantal tempels en ruines wel zo’n beetje gezien. Maar ik heb geen idee wat de omvang van alles is daar dus wellicht zeggen mensen hier dat 1 dag echt veeeel te weinig is en dat er naast tempels ook nog veel andere dingen te doen zijn.

Bua Yai is trouwens een klein dorpje waar we een homestay willen doen bij een Thaise familie.

We zouden eventueel ook nog een dag extra in het reisschema kunnen doen…iemand een suggestie waar we die dag het beste kunnen inpassen?
Is er in Battambang iets te doen?

Overigens vind ik het ook wel minder dat we op deze route 3 keer in Bangkok komen, maar ik zie vanuit Bua Yai even geen andere weg om sneller naar Pnomh Penh te komen. Wellicht heeft iemand een beter idee voor deze route

1. AMS – Bangkok
  2. Bangkok aankomst
  3. Bangkok
  4. Bangkok - Khao Yai
  5. Khao Yai
  6. Khai Yai – Bua Yai
  7. Bua Yai
  8. Bua Yai – Bangkok
    9 Bangkok – Phnom Penh (vliegen)
  9. Phnom Penh
  10. Phnom Penh – Siem Raep
    12 Angkor
    13 Angkor
    14 Siem Raep – Battambang (boot)
    15 Battambang – Ko Chang
    16 Ko Chang
    17 Ko Chang
    18 Ko Chang
    19 Ko Chang – Bangkok – AMS

Phnom Phen - Siem Raep willen we trouwens met de boot over het Tonle Sap meer doen. Is het nog aan te raden om een stop in te lassen bij 1 van de dorpen op het meer of kan je beter alles vanaf de boot aanschouwen en gewoon in 1 dag doorvaren naar Siem Raep?