Thailand Khao Lak

Hallo,

Wij vertrekken op 02 juli voor de allereerste keer naar Khao Lak , Thailand, een droomreis ware het niet dat donkere wolken zichtbaar zijn op alle weervoorspellingssites die er te vinden zijn op het internet. Nu waren we wel bewust dat het regenseizoen was in Thailand, maar met onze ervaringen met het regenseizoen in de Dominicaanse republiek weten we dat dat heel goed meevalt.
Kan ons iemand vertellen hoe het ginder is en/of ons geruststellen over de vele donkere wolken boven onze reis , want we zijn op het punt om de reis te annuleren! Wij hebben geen zin om na zo een slechte ‘Belgische zomer’ zo lang te gaan reizen om van de regen in de drop te vallen! Er is in de verste verte geen zonnetje te bespeuren, is dat dan effectief ook zo?

Bedankt voor de suggesties,

Veerle

Hoi Veerle,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je op vakantie gaat naar Thailand,zelf ben ik verleden maand nog naartoe geweest !
Juni/juli is een warme tijd en ook het regenseizoen. Maar over het algemeen valt er een tropische bui aan het eind van de middag of begin van de avond/'s nachts. Het komt bijna nooit voor dat het een hele dag alleen maar regent. Soms zit er wel eens een druilerige dag tussen met dat Nederlandse miezerweer…verschil is dat de temperatuur hier altijd goed is.
In de regentijd is ook alles mooi groen wat toch ook een voordeel is om in deze periode te reizen.
Dat je regen zal hebben in deze periode, kan ik je vrijwel garanderen, alleen ik zou er niet bang voor zijn dat je hele vakantie in het water valt.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd terecht op het Thailand Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorbereidingen,Veerle !
groet,georgessiam.

Beste Georgessiam,

Alvast bedankt voor het snelle antwoord. Ben al een beetje gerustgesteld nu :slight_smile:
Toch merk ik een groot verschil met de weersvoorspellingen tussen Khao Lak en de omgeving rond Phuket (Patong , surin Beach…) Daar is het weerbeeld precies beter , is het dan aan te raden om nog van hotel te gaan veranderen? Kost ons wel een smak geld ( annulatiekosten bij het hotel in Khao Lak en de prijzen van Surin beach liggen merkelijk hoger nu) Dus moet het verschil wel opmerkelijk zijn eer we deze verandering doorvoeren.
Ik had ook reeds contact met een duikcenter in Khao Lak die zeggen dat ze ter plaatse geen duiksessies organiseren in het regenseizoen , doch raden ze me aan om te gaan duiken in Phuket, waar het wel te doen is om in zee te gaan. Nog een extra reden om eventueel te veranderen van locatie.
Graag uw mening hierover .

Nou eerlijk gezegd de kans dat er duikexcursies worden geanuleerd op Phuket zijn nihil,dit tenopzichte van Kao Lak.
Het hele jaar door is het weer op Phuket geschikt voor scuba duiken en andere aktiviteiten.(denk dat dit te maken heeft met de zee die kalmer is)