Thailand Isaan. satelliet

sawasdee krap.
lekker op vakantie in Thailand, in de isaan-streek, in ons eigen paalwoning.
locatie: tussen roi-et en selaphum, in een klein dorpje aan de rivier de Shi.
als de tijd daar is, gaan we hier voorgoed wonen.
mocht de tijd daar zijn, dan zal ik moeten uitzoeken hoe en wat.
ik begin hier nog niet aan, want misschien is/zijn de wet(ten) dermate aangepast dat het allemaal anders moet.
ik ben er wel eens aan begonnen maar “pietje” zegt dit en “klaasje” zegt heel wat anders.
tot die tijd, lekker “op vakantie” en zo weinig mogelijk doen.
wel heb ik sinds kort een satelliet ontvanger voor BVN.

een 190 cm schotel is goed genoeg.
het kastje van PSI OK zegt:
signal intensity staat nu op 82%
signal quality staat nu op 37%
het weer is bewolkt.

tzt koop ik in nederland een Vu+Duo2

dat bestellen in Thailand is een crime. wat dat betreft is nederland online kopen een verwend land

Hoi FW, welkom op Wereldwijzer! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Voor verhalen en ervaringen over Thailand verwijs ik je graag door naar ons Thailand forum

alles beter dan nederland heh? :slight_smile:
ik ben wel bekend op deze site. ik kijk m altijd in
ik had wel een foto-tje geupped… wordt die automatisch gechecked voor de foto van de week of moet ik deze ook nog ergens anders plaatsen?

ps… lekker weer… niet te warm nu en het zonnetje schijnt weer…

groetjes, Fred

Hoi Fred,
Nou jij weet wel waar je moet gaan wonen ! :slight_smile: prachtige streek,was er 2 jaar geleden nog voorbij gereden op weg naar Yasothon.

in dat dorpje zijn ongeveer 70 huizen. ( t kunnen er minder zijn ) ik moet 10 km rijden naar Selaphum en pak m beet 35 km naar Roi-et. maar ja… wat is hier 35 km nou. We hebben een auto kunnen lenen (voor een klein bedrag natuurlijk ).
t enige vervelende is die kai (kippen). die maken je echt wakker, nog als het donker is. Mijn paalwoning is nou niet bepaald geluidswerend. Wel is tii helemaal van teakhout. gekocht voor 10.000 euro, wat staat op een stukje land van 24x33mtr. MOCHT de rivier de Shi overstromen, dan kan ik achter in de tuin vissen.
Na 22:00 is het hier lichtelijk uitgestorven, Wat wil je dan ook… 's-ochtends is het nog uit te houden om wat te werken.
Ikzelf ben bezig om “wat” bamboe hier uit de achtertuin te verwijderen. pak m beet, een 15 m2 oppervlakte, met stammen van wel 15 cm dik en een hoogte van ruim 20 mtr. Als je beseft wat voor werk dat is… eerst een zaag gekocht, daarna een bomenzaag, en toen maar een 2pk kettingzaag.
en nog moeite. die dingen hebben ook flinke stekels… een bijna ondoordringbaar oerwoud.
verkoopwaarde… schrik niet… 57 baht per bamboe. zeg maar 1,20 euro.
ik weet nu al dat wanneer ik alles gekapt heb, ik nog geeneens het geld van de kettingzaag heb terugverdiend.
dus… mocht iemand uit het dorp langkomen, en bamboe nodig heeft… be my guest gratis… natuurlijk ook om een beetje goodwil te kweken. ik ga hier later wonen, dus ik wil niet uitgemaakt worden als “die farang ( blanke ) die niets voor het dorp overheeft”.
trouwens… ik ben dan verleden jaar hier voor buddha getrouwd. kosten:
1200 euro… voor:
natuurlijk Buddha, een behoorlijk grote geluidsinstallatie, wat muziekantenmet een echte morlam zangeres, complete ketering ,tafels, stoelen, eten drinken -en lekker- voor HET HELE DORP, iemand van de gemeente, die ook een hele toespraak hield.
iets wat met 1 nul extra zou kosten in Nederland…
Wel heel leuk overigens, alleen… ik verstond er natuurlijk helemaal niets van…

Tja…kan het me voorstellen wat betreft leven op de “boerenbuiten” ! :slight_smile:
Mijn ex-vriendin had een plantage (rijst) die mensen werken al heel vroeg in de morgend tot s’avonds laat.(daar komt niet veel gereedschap aan de pas,gewoon handenarbeid)
Ze woonde in Phrae Bueng (Si Saket provincie) ook een dorpje waar je direct door bent met de auto.
Buiten de paar tempels en kleine winkeltjes was er eerlijk gezegd geen bal te zien.
Ook vroeger ben ik boeddhistisch getrouwd geweest in Chiangmai (Doi Suthep tempel) het is zoiets anders dan trouwen in een kerk…:slight_smile: