Is dat een beetje te doen? Lees verschillende reacties op internet en begin een beetje spijt te krijgen van mijn keuze voor oktober (kwam werk technisch het beste uit).
En welke eilanden kan ik dan het beste aandoen?
Is dat een beetje te doen? Lees verschillende reacties op internet en begin een beetje spijt te krijgen van mijn keuze voor oktober (kwam werk technisch het beste uit).
En welke eilanden kan ik dan het beste aandoen?
Hee Samsam,
Spijt en Thailand , dat gaat niet samen… Dat ga je wel merken.
In het noorden is de moesson eerder afgelopen dan in het zuiden, dus…
maar je kunt niets met zekerheid stellen.
Hans.
Ik ga half oktober, dus dat zou dan wel goed uitkomen.
Maar dan moet ik vooral in het Noorden blijven?
Hee Samsam,
Je bent op vakantie in Thailand, dus vooral: Niets moet.
Laat je niet tegenhouden, het blijft soms beperkt tot een uurtje per dag, maar in het noorden begint en eindigt de moesson eerder.
Hans.
Wat ik nu op internet gevonden heb kan ik me na het Noorden (BKK, Chiang Mai, Ayuttya, Sukothai, Kanchanaburi) het beste richten op koh lanta
Khao Yai National en Koh Samet
Hee Samsam,
Koh Lanta ligt duizend of meer kilometer van de rest, terwijl de rest (behoudens Chiang Mai) in een straal van 250 kilometer rond BKK ligt.
Ergens heeft Google een foutje gemaakt.
Hans.
Ohw geen idee hoe ik daar dan bij kom, dacht gelezen te hebben dat dat goed te combineren was met Khao Yai National Park. Niet dus ![]()
Is er nog een ander mooi eiland naat Koh Samet?
Ja , dat is er. Koh Chang, maar de reis erheen duurt een uurtje of zes.
Hans.
En in de buurt van Koh Samet?
Of zal ik gewoon naar Krabi en Phi Phi (Railay) gaan eind oktober? Het zal toch niet heel erg regenen? Hoor zoveel verschillende verhalen… :S
De weersverschillen tussen de verschillende delen zijn veel, veel minder dan de meeste websites je willen doen geloven. Je moet deze echt leren lezen.
Oktober: overgangsmaand, hoe dichter bij November hoe droger het wordt.
Ik denk dat je tijdens de periode september/oktober het beste naar Koh Pha-Ngan,Koh Samui,alsook Koh Tao gaat,er valt minder regen.
In Koh Kood valt er minder regen (volgens de statistieken) in oktober dan elders in Thailand.